Eerst week Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Eerst week Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Eerst week Maleisie

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

22 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Jaaa daar is hij weer: een verse reis wat uiteraard voor voor de schrijfster in mij is, dus vandaar voor iedereen die niet kon wachten....... Oke ik geef toe; ik doe dit om mijn vergankelijkheid als menselijk 'zijn' enigszins in te boezemen.. Wauw, diep.

Zaterdagavond door mijn allerliefste papa afgezet op schiphol voor onze (menno en ik) twaalf uren durende vlucht naar Singapore, alweer een overstap zou volgen richting Kuala Lumpur. Heerlijk om eens niet te hoeven aan te sluiten in de Sjonnie en Anita rijen voor Torremolinos ("He AAT, jij ook al naar de zon? Ja SJAAN, lekker bakken meid!") maar trots met onze rugtassen de tickets voor de neus van de grondstewardess neer te leggen en te zeggen; "Maleisie schatje, Maleisie". Nou ja zo ging het natuurlijk niet maar wie zegt dat dit verhaal is gebasseerd op non-fictie?

Vlucht was relaxed, nothing special. Genoten van Toy Story 2 en nog een simpele RomCom wegens het uitblijvende effect van de slaappillen. Paar airbags -raar dat we die kussens in de auto wel zo noemen maar 'luchtzakken' in het vliegtuig, wat toch eigenlijk de letterlijke vertaling is- niet, maar verder prima.

Eenmaal aangekomen in Kuala Lumpur via trein en taxi in ons **** hotel aangekomen, alwaar ALWEER een nacht begon; rare ervaring, je gaat de nacht in tijdens je vlucht, en tegen de tijd dat je op plaats van bestemming komt (rond 7 uur 's avonds) zit je biologische nacht er al op maar wegens het tijdsverschil konden we bijna gelijk weer ons mandje in. Maar natuurlijk niet zonder eerst onze eerste Aziatische maaltijd tot ons genomen te hebben; immers dat zijn toch de verhalen die we hiervoor gehoord hebben; het eten is niet alleen spotgoedkoop, maar ook nog eens superlekker. Helaas is in al deze verhalen het woordje 'heet' geloof ik weggevallen, want dat was toch wel onze eerste experience: tranen in de ogen en een keel die simpelweg dichtgeritst werd door de pepers en godweetiknietwatnogmeer dat het zo mega-scherp maakte. Toch onze 'we moeten nog een beetje wennen' glimlach opgezet voor de eerste foto en daarna stiekem een beetje verontrust dat we de komende weken levend op fruit en droge rijst moesten leven, gaan slapen.

In de dagen daarna is dit echter helemaal goedgekomen en overweeg ik inmiddels een Maleisische makker te adopteren en mee te nemen naar ons plattelandje en hem daar in te zetten als kok: zelfs bij de meest aftandse tent (denk: plastic stoelen, rondvliegende vogels, muren met ondefinieerbare smeersels erop, hevig zwetende kok, ober zonder gebit) smaakt het eten alsof je bij Mister Michelin zelf aan tafel zit. En had ik al gezegd dat het voor een sate-prikkie verkrijgbaar is? Ons Hollands bloed gaat gewoon sneller stromen zodra we de rekening krijgen, heerlijk; denk 2 a 3 euro en je eet als een sultan.

Mijn internettijd is op, later meer. Ik ben nu niet meer te stoppen ;)

  • 23 Juli 2009 - 21:39

    Muti:

    Nou meid, je moeder heeft weer genoten hoor van je reisverslag. Je schrijft op een dusdanige manier dat ik me hier rot lach. Ik wacht met spanning je volgende reisverslag af en hoop dat jullie het nog een beetje naar de zin hebben daar. Veel plezier en tot snel lieverds, veel plezier en doe voorzichtig want ik wil je graag levend en gezond terug zien.

    Muti xxx

  • 25 Juli 2009 - 09:52

    Debora:

    Heej meis,

    Leuk om je eerste reisverslag te lezen. Zo te horen redden jullie het prima en bevalt het goed!!! Geniet ervan iig!!! xxx

  • 29 Juli 2009 - 09:04

    Bern 2:

    :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 102721

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: