Dinsdag! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Dinsdag! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dinsdag!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

12 Juli 2006 | Zweden, Uppsala

Hallo!

Nou ik ben een dagje later met m'n bericht, dit omdat ik vandaag (woensdag) een afsluitend examen had over wat ik allemaal geleerd heb, maar daar later meer over (cliffhanger;))! Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik door al dat geblok (nou ja eh, dat valt vies tegen, misschien is het eerder te wijten aan een gebrek aan slaap) half vergeten ben wat ik gister ook alweer allemaal gedaan heb, dus een al te lang stuk zal het niet worden, maar ja jullie weten inmiddels wat die belofte betekent, hahaha!

Nou ik zal m'n hersentjes even laten kraken... Oh ja, de dag begon met opstaan, haha, god wat grappig, ahum. Ik ontbijt deze laatste week met een -jawel- Hollandse ontbijtkoek, die ik meegenomen had uit Nederland in case ik de eerste dag niet in staat was food te bemachtigen, maar dat was niet het geval en dus heb ik nu wat lekkers voor het laatst, zoals m'n vader me geleerd heeft;)! M'n mond is helemaal in stukjes van al dat harde knäckebröd, dus dit is een welkome zachte afwisseling... Ik kan me eigenlijk niet herinneren of ik nou op tijd was of niet, maar dan was ik vast en zeker te laat want als ik voor het eerst op tijd geweest was had ik het vast wel geweten, hahaha! Oke ik ben niet al te scherp vandaag, heb echt heel weinig geslapen. Zucht. Geen idee wat we met de ochtendklas hebben gedaan, oh ja weer een liedje geluisterd of wacht was dat al eergisteren? WEET JE WAT, FORGET IT, ik heb geen flauw idee dus ik hou gewoon op over die ochtendlessen. De lunch was goddank weer bij Fellini's waar ik vandaag een soort chili concarne (maar dan met ten hoogste 5 bonen erin) met rijst voorgeschoteld kreeg, het was best lekker maar net zoals met veel andere lunches hier heb ik er na 6 happen echt genoeg van en moet ik mezelf inhouden om het niet allemaal weer uit te kotsen, haha.

De 'lezing' van vanmiddag werd gegeven door 3 vrouwen, één psychologe (die kwam later met de tranentrekkers:P), een vrouw uit Griekenland die eruitzag alsof ze stelselmatig door Satan zelf mishandeld werd zo droevig (ik heb haar btw niet horen praten, ze heeft 2u lang wezenloos voor zich uit zitten staren) en een reus. Het was werkelijk de grootste en één van de lelijkste vrouwen die ik ooit gezien heb, en dat zegt wat, haha! Ze was gewoonweg enorm, ik dacht even dat ik rechstreeks in de film van de GVR was beland maar toen kwam die psychologe eraan en besefte ik weer waar ik was: de lokale immigratiedienst. Zij gaan over asielzoekers enzo, wat daar mee gebeurt en hoe ze inburgeren. Nou allemaal tragische verhalen natuurlijk over een man die z'n 90-jarige vader niet in Zweden mocht bezoeken, families die uit elkaar gehaald werden maar -voor het eerst- ook positieve, over een vrouw die weduwe was geworden, maar eenmaal hier helemaal opgeleefd was en 5x per week naar de sportschool ging, etc. Whatever. Het duurde me allemaal weer veel te lang dus heb ik ondertussen maar wat tekeningetjes en limmericken gemaakt over zweden en asielzoekers, ik zag dat Nancy een sudoku had overgeschreven in haar schrijfblok en ook totaal de kop er niet bijhad. Ik heb maar een paar dingen meegekregen: 1. het is verrekte moeilijk om Zweden in te komen, sowieso als 'gewone' immigrant vooral van buiten de EU, andere mogelijkheden dan trouwen met een Zweed zijn er bijna niet. 2. Vluchtelingen zijn ook in Zweden niet echt populair, maar Zweden ook niet bij vluchtelingen, er komen maar zo'n 50.000 per jaar binnen. 3. De zogenaamde inburgeringscursus duurt hier 1,5 jaar. Nou dat was het wel, niet al te beste resultaten na een betoog van 2 uur, haha! Nou ja..

Toen ik thuiskwam heb ik eerst weer even flink zitten kwekken op msn, daarna weer maaltje gemaakt: gebakken aardappelvierantjes, spinazie en köttbollar, die typisch Zweedse gehaktballetjes. Als toetje heb ik m'n aardbeienbak maar even geleegd, mmmm... Daarna 'hard' aan de slag, nou ja het was kwart over acht voordat ik écht begonnen was en 9u kwam 'so you think you can dance' (IDOLS voor dansers) erop, dat wou ik echt heel graag zien, maar ja wist ik veel dat het tot half elf duurde! Uiteindelijk heb ik tot half één doorgeleerd, nou ik nam niet echt veel op, het was meer doorkijken. Al met al weer een vermoeiende, VÉÉL te lang durende dag, haha!

  • 12 Juli 2006 - 16:56

    Heidi:

    Zo ken ik je weer meis, alles veels te laat en vooral niet op tijd.. :P

    Xx

  • 12 Juli 2006 - 18:30

    Menno:

    Inderdaad Heid, zo kennen we haar weer!
    Hoewel ze nu wel schoonmaakt!! Aaaaah dat hebik nog nooit gezien! hahaha

    groetjes menno

  • 12 Juli 2006 - 18:47

    Natasja:

    :$

  • 12 Juli 2006 - 19:58

    Bolle:

    Ben blij dat ondanks de korte nachten en de zweedse zon , er nog wat vaderlijke adviezen zijn blijven hangen.jammerge noeg niet allemaal, maar het verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen.Vandaag geen kamer gesignaleerd. Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 102753

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: