Final exams! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Final exams! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Final exams!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

12 Juli 2006 | Zweden, Uppsala

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Nou dit wordt ongetwijfeld één van m'n laatste berichten uit Zweden.. Raar hoor, over twee dagen zit ik rond deze tijd alweer thuis in Nederland met mijn skeet op de bank, haha! Nou ja, eerst moest ik vandaag nog doorstaan, want het was tijd voor de 'final exams', een eindtoets waar je beoordeeld wordt op wat je geleerd hebt de afgelopen vier weken! Dus een stukje luisteren, véél grammatica, etc. Nou het luisteren viel me wel mee, alleen was het iets lastiger dan bij de midterm examns, omdat je nu moest antwoorden met hele zinnen, terwijl je de vorige keer nog meerkeuzevragen had. Voor de rest moest je tien dingen opnoemen die je meenam op vakantie, met bijvoegelijke naamwoorden, dus bijvoorbeeld: 3 GROTE flessen shampoo, 2 ZACHTE rollen toiletpapier, nou ja niks van gebakken natuurlijk, ik wist de uitgangen niet meer en ik wist ook al niks te bedenken wat ik altijd meeneem, ook al heb ik 24 kilo bagage meegesjouwd, haha! Ach en toen had je een opdracht waar je alle werkwoordsvormen van het verhaal in de verleden tijd moest zetten, maar ja wat heb ik met m'n achterlijke slaapkop gedaan: ik heb er @@q^$ voltooid deelwoorden van gemaakt, hahaha! Oh hoe dom, maar ja ik had steeds de Nederlandse benamingen opgeschreven, dus toen er stond 'preteritum' dacht ik dat het VTDLW was, maar ja dat is 'supinum', nou ja. Ik voelde me nogal een nul na die tijd, maar ik kwam later in de middag Evelina tegen en die zei dat ze 'quite impressed' was, omdat we de voltooid deelwoorden nog helemaal niet hebben behandeld, ook de B-groep niet, dus ik kan volgend jaar zo naar C, haha! Nou ze zei dat ik het pretty well gedaan heb, dus geen onvoldoende voor mij, pfoeh..
Na de fika om 10u hebben we nog wat gebrabbeld, was wel even leuk want er was een zoontje van een lerares met een vriendinnetje, die moesten wij dan vragen stellen enzo, hij was fan van Barcelona dus ik mooi van ken je SC Heerenveen ook, Petter Hansson, Marcus Allbäck, Erik Edman? Jawel die kende hij wel, hoera, nou ja logisch, maar heerenveen kende hij ook! Maar z'n favo speler was Ronaldinho, maar hij was zelf verdediger, dus ik ja maar dan moet je favo player natuurlijk HANSSON zijn, haha! Voor de rest niks meer gedaan, had er ook ff genoeg van na al dat geblok. En god ik was ook zo moe, was pas om half één gestopt met leren en had kwart voor 7 wekker, hoewel ik er uiteindelijk pas om 07.35u uitwas, voelde ik me toch alsof er een freaking truck went over my head, haha.

Met de lunch moest ik weer bij dat ranzige EKO-café eten, maar ik besloot me deze allerlaatste dagen niet meer te laten kisten en heb een happymeal gehaald, hahaha! JA ERG HE, maar ik heb die Mac hier al 4 weken lang stelselmatig genegeerd, dus ik mocht nu best een keer toegeven aan m'n oerdriften, hahaha.

Met de middagklas kregen we dit keer iemand vn de 'conservatives' op bezoek, beetje het VVD van Zweden volgens mij, nou ja ik kon me wel vinden in zijn ideeën, in ieder geval een welkome afwisseling op al die linkse rakkers, haha! Ze hebben gewoon heel andere ideeën over wat de beste oplossing voor een land is, de linkse partijen gillen vooral dat er werk en en onderdak voor iedereen moet komen, maar hoe ze dat willen doen ho maar, ja méér belasting. De conservatives zeggen dat de belastingen juist iets omlaag moeten, zodat dingen als een schilder ofzo ook voor de 'gewone' man betaalbaar wordt en niet alleen voor de rijken. En ook kan de schoenmaker dan bij z'n leest blijven: dan hoeft een dure hartchirurg niet meer z'n eigen huis te painten, maar kan hij gaan opereren en een schilder die job handelen. Zo creeër je ook werkgelegenheid en maak je van belastingtrekkers belastingbetalers en komt er op die manier weer meer binnen voor de écht zwakkeren, prachtig plan. Jammer dat hij bijna al z'n credits bij mij weer verloor door tot 4 uur door te praten, way to long is dat gewoon, onmogelijk om je 2 uur en een kwartier lang te concentreren en stilzitten, maar ja het was niet anders.

Vanavond heb ik voor de laatste keer gekookt, want morgen is het farewell banquet, het schijnt nogal een formele aangelegenheid te zijn, ach ik zie wel. Ook heb ik vanaaf m'n hele kamer schoongemaakt, eerst stof gezogen en daarna gedweild, jawel, er schuilt ergens heel diep in mij wel degelijk een huisvrouw:)! Ook heb ik m'n koffer ingepakt omdat ik morgenavond dus alweer om 18.00u wegmoet. Nou zoals het er nu voorstaat past het allemaal redelijk en ik heb ook nog ruimte in m'n rugzak, dus ik hoop dat het goedkomt, hahaha! Ik heb nu ook het voorvak gebruikt en menno heeft wat shirtjes meegenomen, dus dat scheelt alweer...

Oh ja er was vanmiddag hier ook nog wat raars btw, er liep een vrouw buiten te keihard te fluiten, dus ik keek uit het raam en vroeg of ik haar kon helpen, nou ze deed nogal maf en ze liep met allemaal boodschappen en zei dat ze naar kamer 33 moest, eh ja ze zag er heel dronken en homeless uit dus ik heb gezegd dat ik hier niemand kende en dat ik haar niet kon helpen. Een uur later liep ze hier nog rond en even later ging ze voor de voordeur de krant lezen, right.. Heb er een foto van, hahaha!

Nou mensen, ik ga zo maar es optijd slapen, want het zal morgen ook wel weer niks worden!

Liefs,

natasja

ps: ik heb aan het eind van de middag ook een bericht geschreven, zie rechts in het scherm.

ps2: foto's: http://natasjainuppsala.mijnalbum.nl

  • 12 Juli 2006 - 21:54

    Heid:

    Wat een (lelijke) oude mensen allemaal, en wat een hippe juf!

    Geloof t of niet: heb vandaag zwemkleding gekocht.. Kan wel janken! ;)

  • 13 Juli 2006 - 15:00

    Muti:

    Dag lieverd, fijne reis en tot morgen hoor!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 102708

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: