LAST DAY! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu LAST DAY! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

LAST DAY!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

14 Juli 2006 | Zweden, Uppsala

Hallo!!!

Zucht, eigenlijk zou ik nu of heel druk aan het feesten moeten zijn, of ontzettend stil in m'n bed moeten liggen, maar ik kan het weer niet laten en MOET gewoon even een stukje schrijven, omdat ik weet hoe snel m'n herinneringen vervagen en als ik het morgen of overmorgen pas schrijf ben ik de juicy details vast alweer vergeten! Ik kom net terug van het Farewell Banquet, was echt superleuk, maar laat ik bij het begin beginnen...

Omdat ik zo supermoe was van het gebrek aan slaap van de afgelopen dagen, besloot ik de wekker vandaag op acht uur te zetten, en dat scheelde al een hele hoop moet ik zeggen, heerlijk! Uiteindelijk stond ik pas om haf negen op, maar dat geeft niet, want we gingen ter afsluiting brännball (een makkelijke variant op softbal/honkbal, wat ik ook al had gedaan met midsommar) spelen met de klas in het stadspark, en daarna om tien uur hadden we afgesproken @ konditorei fågelsangen voor de fika. Eigenlijk was ik gewoon van plan een half uurtje later te komen, maar alles liep weer uit omdat ik m'n te dragen kleren bijna onderin m'n koffer had zitten en al dat gezanik wat bij zo'n laatste dag komt kijken. Omdat ik ook m'n lege flessen nog moest terugbrengen kwam ik uiteindelijk echt om 1 minuut voor tien aanzetten, net toen de groep aankwam voor de koffie. Het was een bakkerij en natuurlijk moet je dan iets lekkers bij de koffie nemen (hield ik mezelf voor;)), dus besloot ik samen met de andere Dutch diva's te gaan voor een sommerbakelse, een heerlijk uitzient gebakje dat in werkelijkheid nogal tegen bleek te vallen omdat ze hier geen suiker in de slagroom stoppen (net als in Frankrijk), dat is dus vrij smakeloos.. Ik zou zeggen, check http://natasjainuppsala.mijnalbum.nl om te zien hoe een TYPISCH ZWEEDS gebakje eruit ziet, om op te vreten, hahaha!

Na de fika gingen we terug naar school waar we de resultaten van de test terug kregen, nou ja ik had wel hoger dan een zes maar het was niet al te best, 55 uit 85, oeps. Nou ja dat wist ik ook al wel, had weinig gestudeerd en ik was gewoon te moe om me goed te kunnen concentreren. Ach ja! Verder moesten we nog voor vandaag een mop voorbereiden in het Zweeds en die aan elkaar vertellen, ik had bedacht dat het wel leuk zou zijn om te vertellen over m'n blunder bij de kleermaker (dat ik dacht dat hij zei dat ik vrolijk was, maar de betekenis van 'fin' is MOOI, zie eerder verhaal;)), ach en toen raakte ik aan de praat met die irritante Patrick, nou werkelijk, hij had hele verhalen, hahahaha! Dat hij in Los Angeles in een beetje exclusieve nachtclub werkte als 'line-manager', iemand die bepaald wie er in mag en wie niet, blablabla. Werden ook veel exlcusieve feesten gehouden volgens hem, hij had Paris Hilton, Lincy Lohan en weet ik veel wie nog meer allemaal al gezien en ach ik geloofde er niks van. En toen begon hij nog meer te raaskallen want hij begon erover dat hij vond dat ik zo sexy Engels praatte, met m'n ss-en en zz-en en gg's, hoorde later van Annemadoos dat hij dat op de boot naar Finland ook al gezegd had. Later vroeg ie ook nog hoe lang ik was en dat ik wel aan de slag kon als MODEL hahahahahahahahahahahaahhahahaha wat een onzin, loser. Nou ja was iig blij dat ik ff geen Zweeds hoefde te praten, ik had er eerlijk gezegd wel een beetje genoeg van vandaag, ik had m'n koffer gepakt, kamer schoongemaakt etc, kortom: klaar voor vertrek en als het zo dichtbij komt wil ik ook gewoon naar huis, had helemaal geen zin meer om me uit te sloven, maar ja. Om kwart voor twaalf was het tijd voor de diploma-uitreiking, stelde niet zo heel veel voor, je werd per klas op het podium geroepen en dan kreeg je een certificaat waarop het aantal uren dat je Zweeds geleerd hebt staat.

Met de lunch heb ik een soort van gehaktbal gehad met een soort van jus met dikke uien erin OH JA en gekookte aardappels, toch nog iets semi-Nederlands zo op de laatste dag, haha! Zat samen met Christopher uit Ijsland, mijn 'ik heb ook geen zelfdiscipline en kom niet voor 10u op school' bondgenoot Nancy, Allison en een weirdo woman uit Amerika aan tafel, vooral de laatste moest ik nogal om lachen. Ze zag er heel 'kunstig' uit, weet je wel met zo'n groot zwart gewaad, rood haar en zo'n grote ketting om, beetje alternatief, maar toen ze begon te praten.. hahaha! Ze had het over dat ze een 'whole bunch of kids had (6)' en dat de plaats waar ze woonde, LA echt 'the bomb' was, haha echt woorden die je totaal niet verwacht bij zo-iemand, hahaha! Erg gelachen.

Met de afternoonklas zouden we naar het astronomisch museum gaan, maar eenmaal verzamelend in de klas raakten we zo aan de praat over van alles (tja dat krijg je met zo'n stel vrouwen:P) dat we besloten hebben daar te blijven. Ik wilde eigenlijk wel naar het museum, maar bijna iedereen wilde ook vroeg weg omdat ze allemaal nog moesten pakken, ja jongens kwestie van voorbereiding en PLANNING:D, haha! We hebben gepraat over 9/11, Theo van Gogh, vrijheid in Japan, etc etc, allemaal stereotypische dingen dus! Was wel even leuk...

Toen was ik om 3 uur al lekker vrij en moest ik m'n fietsje helaas weer terugbrengen! Ben daarna maar met de bus naar m'n kamer gegaan, had geen zin om dat hele stuk te lopen... Toen nog even op internet gezeten, banaan gegeten en omgekleed voor het Farewell Banquet! Om twintig voor zes had ik met een groepje afgesproken om gezamenlijk naar de Gåstrike Hälsinge studentsnation te gaan, want ik had geen idee waar het was, haha! Eenmaal daar aangekomen bleek het weer net zo'n mooi gebouw te zijn (zowel van binnen als van buiten) als de Vdala-nation, alleen wat kleiner. Was trouwens echt leuk om iedereen zo mooi aangekleed te zien!

Eenmaal binnen kregen we allemaal een glas met een soort champagne, natuurlijk nam Doosemarie een alcoholvrije versie, tss. Daarna gingen we de eetzaal in (die ook weer héél mooi was, met portretten en kroonluchters enzo:)) en mochten we pas gaan zitten toen Nelleke zat, jaa het was een formeel gebeuren, met liedjes op de juiste momenten etc. Voorgerecht bestond uit -jawel- gerookt RENDIERENVLEES, in een soort gefrituurde pannenkoek, zag er heel gaaf uit. Hoofdgerecht was zalige zalm met een sausje, wat boontjes, wederom gekookte aardappeltjes (in schil, doen ze hier bijna altijd) en een soort paddestoelen. Ik was ze al driftig aan het lozen bij Nancy totdat ze zei dat die dingen vrij exclusief waren en in Amerika rond de 60 dollar per pond kosten, kijk toen wilde ik het natuurlijk wel even proberen, hahaha! Ze zijn zo duur omdat ze niet kweekbaar zijn en maar in een aantal periodes per jaar groeien, leuk hoor. Ach ik vond ze best lekker eigenlijk, ik vind de structuur van paddestoelen gewoon ranzig en dan het idee dat er misschien wel een vogel overheen gescheten heeft, iew. Maar zoals Nancy zei: "you're eating a freaking Rudolf the rednose reindeer and you don't bother about that, why the hell would you care about a mushroom!", ach en ze had gelijk. Er zat alleen één grote bij en die leek me echt te veel op een paddestoel dus die heb ik aan haar geschonken. Nagerecht was vrij simpel, een plak ijs met een soort bessen erbij, heel aparte, had nog nooit zoiets geproeft. Al met al was het een hele leuke avond, er waren optredens van de studenten zelf en een paar genodigden, het eten was heerlijk en ik zat met de juiste mensen aan tafel en dus was het ook nog es vreselijk gezellig. Bijna iedereen is nu natuurlijk nog druk aan het feesten, maar ik wil gewoon niet het risico lopen dat ik morgen dwars door m'n wekker heenslapen en bovendien wil ik er ook niet als een complete zombie uitzien, haha. Hoewel het nu ook alweer twaalf uur geweest is, mmm, niet goed. Zes uur gaat de wekker en m'n streven is uiterlijk kwart over zes opstaan, want half acht gaat de bus en 09.50u het vliegtuig en ik moet m'n sleutels en handdoeken enzo nog wegbrengen en douchen etc. pfffff! nou ja nog ff één dagje doorzetten dan maar!

Nou, ik schrijf denk ik morgen ook nog ff een stukje, over hoe het reizen was etc en eindevaluatie:P!

VEEL LIEFS EN BEDANKT VOOR HET LEZEN!!!!

xxx natasja

  • 14 Juli 2006 - 12:59

    Gerina:

    Dus je bent nu al thuis?? Time flies (H)
    Is je vakantie al geboekt? Waar ga je naar toe? :P

    xx Gerina

  • 15 Juli 2006 - 08:20

    Kathi:

    Ik wilde even zeggen dat ik erg heb genoten van je zweedse verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 102716

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: