NY dag 3+4:op de fiets door Central Park + vertrek - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu NY dag 3+4:op de fiets door Central Park + vertrek - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

NY dag 3+4:op de fiets door Central Park + vertrek

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

23 Augustus 2008 | Zwitserland, Zürich

Goodmorning everyone, hier een erg slaperige natasja vanaf Kloten Airport, Zurich. Ik heb 5 euro betaald voor een uur internet dus dat word even rap doortypen, bij voorbaat excuus voor de typefouten.

Ik was gebleven bij donderdag. Ahwel, wederom laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat opgestaan, bro en ik hadden duidelijk afgesproken half 10 de deur uit, met uitloop tot kwart voor tien. Geheel volgens gewoonte stond ik om tien voor tien te trappelen maar moest meneer toen nog beginnen met ontwaken voor een nieuwe dag NY, mijn laatste 'volle'. Natuurlijk niet denken dat hij ook maar een kleine poging deed op te schieten, neeee er moest nog uitgebreid gedoucht worden en al. Enfin, ik heb me buiten weer even goed laten gaan en het daar maar bij gelaten, sommige mensen zijn gewoon verrot van binnen, hahaha.

Voor mijn laatste complete dag NY hadden we een bezoekje aan Brooklyn gepland, althans: een enkeltje Brooklyn met de subway - foto's maken van de skyline - over de famous Brooklyn Bridge terugwandelen. Zo gezegd zo gedaan, wel waren we met een andere metrolijn dan voorgeschreven in het reidsgidsje daar beland, dus duurde de wandeling naar de rand van het eiland iets langer dan gepland. Onderweg kwamen we zowaar een hulpvaardige Yankee tegen die ons een mooie route cadeau deed 'waar niet elke tourist komt'. Leuk leuk leuk. But we were on a mission en dat Brooklyn geloofde ik wel weer na 20 minuten rondgelopen te hebben. Uitgebreid de tijd genomen om foto's te nemen van de prachtige prachtige PRACHTIGE om verliefd op te worden skyline van NY, en toen doorgelopen naar de brug. DE BRUG. Brooklyn Bridge, net als in de film. Zat vannacht in het vliegtuig naar Sex and the City te kijken en zag gelijk al een scene waar ze precies liepen waar ik gisteren ook gelopen heb, dat is dan zo leuk om te zien. Zal de komende tijd wel vaker voorkomen vrees ik, dus eveneens bij voorbaat sorry als ik begin te gillen tijdens een film omdat ik een "hotspot" zie waar ik ook ben geweest;).

Na deze warme wandeling over deze impressive brug (grrrrrrooooottttt) snel door naar de ferry naar Liberty Island; het was tijd voor nog één van New Yorks meest gefilmde items: het vrijheidsbeeld, oftewel Statue of Liberty, of zoals kneus vincent het noemt: "freedom statue" hahahaha. Om hier te komen was het eerst ook weer kommer en kwel in de rijen: eerst kaartjes kopen, dan te horen krijgen dat het museum voor die dag alweer gesloten is, dan door naar de volgende rij voor de veerboot en dan weer in de rij om van de veerboot af te komen;). Nah viel mee hoor, al met al drie kwartier denk ik. Het vrijheidsbeeld zelf was een beauty, van dichtbij is het toch wel erg mooi om te zien, ondanks de eerder geventileerde mening dat het "een klein kreng met een lucifer was". Mmm sorry. Ook dit hoogtepunt kon weer niet zonder de gebruikelijke lading foto's ongezien voorbijgaan, we hebben heel wat glimlachen mogen ontvangen van medebezoekers, door de meer dan eens belachelijk aangenomen poses van ondergetekende.
Het was de bedoeling dat de ferry na Liberty Island door zou varen naar Ellis Island, dat is waar al die immigranten vroeger aankwamen: 17 miljoen in totaal volgens mij boekje:). Ik denk dat het voor die dag te laat was ofzo, want onze boot voer straight door naar de haven van Manhattan. Nou ja, geen museum, geen beklimming van dat kleine kreng, geen Ellis Island, en toch de volle pond betaald, shame on them.
Terug in Manhattan langs de Century 21 gegaan, dit is een "wereldberoemde" discountwinkel waar alle grote merken zouden zijn vertegenwoordigd tegen kortingen van 40-70%. Lees tussen de regels door en je voorziet mijn mening al: ik vond het meer een omhooggevallen H&M waar ik aan het einde van de dag totaal geen energie meer voor had. Werd al moe van de aanblik op die gigantische kledingrekken en ronddribbelende shopaholics. Vincent heeft nog wel een nieuwe koffer daar gekocht (ook die is bezweken aan het dollar/euro-virus) en ik nog iets voor m'n Ipod, maar toen snel richting pizzaria gegaan voor onze avondmaaltijd. Later in het hostel kwam ik erachter dat ik mijn tas met Ipodspullen had laten staan en dat bezorgde me natuurlijk tranen in m'n ogen, maar gelukkig stond hij daar nog, midden op times square:).

Vrijdagochtend WEEEEEEER laat opgestaan, vincent was uitgeweest met een gast die hij nog kende van harvard en die bij ons in het hostel zat. Daarna zoiets leuks gedaan: midden op Times Square zit een enorme M&M's (ja die ja!!) winkel, waar je echt van alles maar dan ook echt ALLES te koop hebt wat je van een chocoladesnoepje kunt vermarkten. Mijn ogen uitgekeken en natuurlijk bijna 80$ lichter de winkel verlaten.

De oplettende lezer heeft de afgelopen dagen waarschijnlijk 1 ding gemist in toeristische trekpleisters, en dat is..... Central Park!!! Klopt klopt klopt, stond elke dag op ons lijstje maar kwamen we maar nooit aan toe. Met welgeteld nog 40 minuten op de teller voordat ik uiterlijk terug moest zijn in het hostel om vanuit daar naar het vliegveld te vertrekken, besloten we er toch nog even heen te sjezen. Onderweg daarnaartoe kregen we een offer we couldn't refuse:fietsen huren!!! Kon eigenlijk alleen per uur maar dat hebben we weten in te korten tot de helft van de prijs voor een half uur, top! Zo gaaf: daar fietsten we dan, midden op times square tussen alle taxi's en het hysterische verkeer, superervaring. Bovendien kregen we zo de kans nog redelijk veel van het park te zien (wat overigens echt godvergeten groot is!!!) in een korte (!) tijd. 5 min te laat fietsen teruggebracht en taxi terug naar hostel, wat uiteindelijk ongeveer net zo snel was geweest als wandelen, want dat verkeer daar is een hel.

Mijn plan was om met de subway naar JFK te gaan, maar dat plan heb ik omgegooid toen ik een bepakt en bezakt stel voor de deur van het hostel zag staan en bleek dat die op de shuttleservice wachtte. Met twee gigantische koffers, een sporttas en een handtas, leek me dat ook verstandiger. De shuttleservice deed er echter wel langer over dan gepland, dus ipv de verplichte drie uur voor vertrek kwam ik 2 uur en 10 minuten voor vertrek aan, maar geen probleem. Sterker nog, lekker makkelijk want nu hoefde ik niet zo lang in de rij te staan. Ik heb me overigens echt slapgelachen bij het inchecken, er waren zó veel mensen met overbagage en een belachelijke hoeveelheid koffers, je zag echt meer mensen met twee koffers dan 1, per persoon dan he;). Zelf vond ik het nogal spannend, en dat bleek niet geheel onterecht: op de heenweg had ik 16 kilo bagage en nu....... 40!!!!!!!!!!! Niet te geloven, ik schaam me dood. Nou ja er zit ook een studieboek in en zoals eerder vermeld heel veel spullen voor anderen.

Mijn vlucht was weer een klassieker: tot vlak voor vertrek geen buurman/buurvrouw, maar op het laatste moment kwam er echt een walgelijke kerel aangestrompeld. Ik echt smeken en bidden dat hij me voorbij zou lopen en goddank gebeurde het. Helaas kwam hij ook 1 minuut later weer terug en vroeg aan de stewardess of dat zijn plek was (NAAST MIJ JA:@), hoe moeilijk kan het zijn: de rijen lopen al 145823785728 jaar op van 1 - 35 ofzo. Anyways, deze 'meneer' liet zich als volgt beschrijven: dik, slecht verzorgd, vet zwart haar, pokdalig gezicht, littekens en open plekken op de arm die aan die van mij grensde, blousje half open met uitpuilend borsthaar en rochelend. Need I say more? Beleefd als ik was liet ik hem ook nog 1 van de 2 stoelen kiezen, de grootste fout van m'n leven naar bleek, want hij wilde graag aan de binnenkant zitten en dat vond ik op het eerste gezicht natuurlijk een prima plan. Totdat bleek dat )(#*!)$)$ HET ENTERTAINMENTSET VAN MIJN 'NIEUWE' STOEL KAPOT WAS!!!! Nu moest ik dus 8 uur lang -nachtvlucht maar niet qua amerikaanse tijd- zonder film, tv-serie, spelletje of wat dan ook doorbrengen. En omdat het naar een uur donker werd, kon ik ook niet lezen of wat dan ook en slapen in een plane heb ik nog nooit gekund. Verwoede pogingen dat kreng aan de praat te krijgen resulteerde in een crash: hij sprong van film naar filmfragment, aan-uit-aan-uit, het lichtje van de vleugel was er niks bij. Hier werd ik echt pisnijdig van, zeker als je al die f*cking schermpjes van iedereen om je heen vrolijk ziet bewegen met films die ik al weken wil zien. Dan ook nog die gore vent naast me *KUCHE KUCHE KUCHE SLIJMROCHEL* die geen engels sprak en zijn scherm aanzag voor een touchscreen ipv afstandbediening en zodoende er de hele reis niet in slaagde dag ding aan de praat te krijgen (ik vertikte het natuurlijk om hem te helpen, gedeelde smart is halve smart), zorgde voor een onaangename vlucht pour MOI. Ondanks de brownie na de maaltijd:).

En nu dus op Kloten airport (zo heet het echt ja!), nog anderhalf uur te gaan dan vertrekt mijn vlucht. Voor mijn gevoel is het nu midden in de nacht, dus voelt een beetje vreemd. Net al even mijn lichaam verspreid over een aantal wachtstoeltjes, resulteerde in een hard hoofd en een uur zweven tussen slaap en bewustzijn, maar ach, iets is beter dan niets. Want je begrijpt dat ik de hele vlucht lang geen minuut slaap heb gehad. En ik kan hier niet eens een bakkie leut halen, die verrekte Zwitserse Franken. But who cares, nog 4 uur en dan kan ik mijn lieve lieve menno weer in de armen sluiten, en om het feest compleet te maken staat narms ook nog eens op schiphol, ik kan niet wachten!

Laiverds, dank voor het lezen en meeleven, het is echt super om een reactie te krijgen, dat geeft me het gevoel dat ik vrienden heb;) hahahaha.

Veel liefs,

Natasja


  • 23 Augustus 2008 - 11:12

    Bolle:

    Heb je tot nog toe niet teleur gesteld en zal dat bij thuiskomst ook niet doen.
    Overigens weer een geweldige story.
    See you soon.

    TuTu

  • 23 Augustus 2008 - 19:54

    Bern:

    dag bern, naar ik begrijp ben je inmiddels geland op schiphol? heerlijk voor je om menno weer te zien na 5(?)weken. hoop dat je laatste vlucht goed verlopen is. super super om je verhalen te lezen (ik had wat in te halen) ook om de foto met de bull moest ik erg lachen. wat een ervaring bern. wees er trots op. als ik je niet meer zie of spreek heeeeeel veel plezier en succes in malaga!

    liefs, bern

  • 24 Maart 2009 - 12:36

    Narmi:

    Hey lieverd, ik probeer mijn slotverhaal te schrijven... en nu lees ik de jouwe maar! Ik weet eigenlijk niet of ik het je ooit gezegd heb: Ik vind het echt fantastisch wat je allemaal doet! Gaan we weer vriendinnen zijn als we beide terug zijn?

    Dikke kus

  • 15 Mei 2009 - 09:29

    Annerieke:

    Jaaaa!!!
    Het duurde even, maar ik heb eindelijk al je 85 stories van the USA gelezen! Oohh wat heb ik gelachen, wat me rare blikken opleverde van mijn collega's trouwens. Maargoed, kan je niet gewoon een blog bijhouden van je tiempo in Arnhem? Is ook een beetje buitenland en dan heb ik mooi wat te lezen op mn stage:). Nou madchen, ik ga weer aan de arbeit.
    Bedankt voor alle prachtige verhalen!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 102671

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: