Zeg eens A.... - Reisverslag uit Ureterp, Nederland van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Zeg eens A.... - Reisverslag uit Ureterp, Nederland van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Zeg eens A....

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

24 Augustus 2008 | Nederland, Ureterp

AANVULLING: Rondom 2 uur ben ik aangekomen op schiphol, laatste stukje van de reis ging gelukkig erg snel met maar 1,5 uur vliegen vanaf Zurich. Ook in dat vliegtuig geen entertainmentset, maar heb ff m'n boek uitgelezen dus geen probleem.
Helaas bleek dat 1 van mijn 2 koffers een ander vliegtuig heeft genomen, dus ik zal het voorlopig even zonder toilettas en nog een hele hoop andere spullen moet stellen. Jammer. Gelukkig zaten m'n meeste kleren in de koffer die wel aangekomen is. Deze grap koste me eerst een half uur rondjes draaien met m'n hoofd om de eindeloos hetzelfde showende bagageband te volgen, en daarna nog een uur om alle formulieren blablabla in te vullen die ervoor zorgen dat ik als het goed is binnen een paar dagen de boel krijg thuisgestuurd. Gelukkig stonden daarna Narmi en Menno als twee wilde stieren voor het glas te zwaaien, dus dat fleurde me weer een beetje heel erg op. Nu lekker in Ureterp de komende week, heb de eerste nacht gelijk 12 uur geslapen, was echt moe, maar voldaan:).

Nu is het zondagochtend en kijk ik naar de status van m'n koffer, ze hebben hem nog steeds niet gevonden.

Wat ik WEL gevonden heb, is mijn cijfer op Harvard. Ik kon het bijna niet geloven, maar.....

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Een A dus.

HOERA! Beter had ik het niet kunnen bedenken. Mijn ervaring in Amerika is er 1 om nooit meer te vergeten, ik heb zoveel geleerd en gedaan, niet alleen over marketing zelf, maar vooral ook over internationaal zakendoen met de bijbehorende cultuurverschillen. Het mooiste van dit alles is dat je bepaalde dingen niet zozeer moet lezen, maar ervaren en daar was deze summercourse ideaal voor. Mensen vanuit de hele wereld kwamen samen met 1 gemeenschappelijk doel en de energie die ik elke dag heb ervaren was uniek en niet te vergelijken met enig ander iets dat ik ooit heb ondernomen. Ik kan een eindeloze lijst maken met dingen waar ik me over verbaasd heb, of geërgerd of die me ontroerden, maar veel van deze dingen heb ik de afgelopen weken zo goed mogelijk geprobeerd onder woorden te brengen. Dit leverde vaak lange lappen tekst op, waarvoor excuus, maar dit dagboek is niet alleen iets wat ik met jullie wil delen, maar hou ik ook deels voor mezelf bij, zodat als ik later een demente âlde beppe bin, nog terug kan lezen dat de toiletdeuren in Amerika grote ruimte aan de zijkanten overlaten waardoor als je opzij kijkt iemand op de pot kan zien zitten, of dat iedereen zich overal voor "excused", ook als ik onbeholpen tegen iemand opbots en het een totale mea culpa betreft.

Bedankt voor de reacties, het geeft zo'n fijn gevoel om een mailtje te krijgen dat iemand heeft gereageerd en het is zo lief om te zien dat er mensen berichtjes sturen van wie je het niet had verwacht, of anderen van wie je wat meer had verwacht;).

Nu even een weekje thuis relaxen, alles uitwassen (voor zover ik mijn kleren hier heb!! Geen idee waar de helft van mijn bezittingen zich op dit moment bevindt) en aankomende zondag om 15.20 uur voor 6 maanden richting Spanje, spannend hoor. Daar zal de taalbarrière nog groter zijn, ik kwam er namelijk pas kort geleden achter dat het de bedoeling is dat ik colleges in het Spaans ga volgen, oeps. We'll see.

Heel veel liefs en nogmaals bedankt voor de support,

Natasja



  • 24 Augustus 2008 - 15:06

    Kim:

    Welkom terug Natasja!

    Liefs van Kim.

  • 24 Augustus 2008 - 18:18

    Bern:

    Wolkom thús bern.

  • 27 Augustus 2008 - 09:19

    Lavina:

    He lunatick (schrijft het vast anders haha),

    Je beleeft superveel man, maar ik heb een paar dagen niet gekeken en ben dan vervolgens minstens een uur bezig om weer bij te lezen. Ik trek dat niet meer natasja..je moet je verhalen in gaan korten, want ik heb domweg geen tijd om alles te lezen en ik wil je zo graag blijven volgen, maar ik volg je niet meer...volg je me? nou meid, blijf lekker ruziemaken met Vincent, want hier in Nederland zijn jullie een hartstikke populaire soap geworden. 'Vincie en Natas samen in de pas' :)
    Nou skat, ik lees wel weeres wat van je. Dat is 1 ding wat zeker is.

    Doeidoei snoepstaafje vamme!

  • 01 September 2008 - 06:14

    Lavina:

    Wat is dat snel gegaan zeg Amerika, maar wel heel erg knap dat je het beide keren hebt afgesloten met het beste cijfer. Echt superknap! Veel plezier in Snapje straks. Het was zeker wel erg fijn om Menno weer heel ff te zien? En de rest of course. He ik blijf je volgen. Helaas kan ik er dus niet op rekenen dat de verhaaltjes wat korter worden? Hihi.

    Liefs Lavina

  • 08 September 2008 - 10:49

    Bina:

    Hey Natas, told you New York is amazing!! Als je x-tje terug gaat, denk aan mij! :-) Ik ben nog niet aan je verhalen over Espana toegekomen, maar dat ga ik zeker nog doen. Je schrijft zo leuk, verbeeldend! Meid, veel plezier nog aan de Costa del Sol, haha. x mij

  • 08 September 2008 - 10:50

    Bina:

    o ja, en die A is natuurlijk van AMAZING
    :-))

    well done!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 102668

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: