Zaterdag sovdag - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Zaterdag sovdag - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Zaterdag sovdag

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

08 Juli 2006 | Zweden, Uppsala

Hallootjes!

Nou vandaag -waarschijnlijk tot jullie aller opluchting- niet zoveel te vertellen, want het is weer (8)WEEKEND(8)! En dat betekent hier voornamelijk bijslapen hier van de vermoeiende schoolweek. Na 21 dagen ben ik nog steeds niet gewend aan half negen beginnen, bah. Zodoende rolde ik vanmiddag om half één pas uit m'n bed, en als menno niet gesmst had dat ie online was, was ik misschien de hele dag wel in bed blijven liggen, haha, heerlijk. Tot een uur of twee even bijgepraat over alle leuke en minder leuke dingen des levens en daarna bedacht ik dat ik wel even buiten in het gras aan m'n Zweeds kon gaan werken. De weergoden vonden dat echter net zo'n slecht idee als mijn luiheid, want de wolken pakten zich samen en een half uur later regende het, met hier en daar een flinke stoot thunder. Toen heb ik als vervanging maar twee knäckebrödjes met kaas gesmeerd en tot 5 uur 'He's a lady' gekeken, een programma dat ik vanmiddag dus ontdekt heb en dat draait om 9 mannen die 4 weken lang een vrouw moeten spelen, zodat ze beseffen hoe zwaar wij females het eigenlijk hebben! De winnaar krijgt 250.000 dollar, dus niks geen liefdadigheid. Ik heb me uitstekend geamuseerd met het gegil van deze heren toen ze gewaxed werden, hun wenkbrauwen geëpileerd werden, de struikelpartijen op hoge hakken en de beautycontests waarbij ze merkten dat dikke vrouwen totaal niet meetellen in de maatschappij, en sommigen voelden zich daardoor recht in hun mannelijke (vrouwelijke?) hart getroffen en begonnen te huilen, prachtig. Er zat ook nog een Nederlands tintje aan de show wat onze eigen Frederique van der Wal (Oh I LOVE HER, overdreven Amerikanen) kwam de travestieten even uitleggen hoe je over de catwalk hoort te paraderen en hoe je een goede fotoshoot neerzet, het is echt om je dood te lachen als je ziet hoe die mannen het er vanaf brengen, the don't have a clue. Na deze drie afleveringen was het tijd voor het koken, maar ik was alweer zo moe dat ik even in bed ben gaan liggen en pas om half acht wakker werd, oeps. Toen maar even snel weer gebakken aardappels, twee hamburgers en 250gram diepvriesspinazie klaargemaakt met als toetje ranzig chocolade-ijs, ach het leven is hier zo slecht nog niet, haha! Mmm, ik mis de verse groenten hier toch wel hoor, dat hebben ze hier amper en wat ze hebben, betaal je klauwen vol met geld voor. Ze eten hier tussen de middag vooral warm en veel sla, en volgens mij is that it, ze hameren hier niet zo op elke dag 2 ons vegetables als in Nederland, en toch zien de mensen er hier héél gezond uit, weird.
Om acht uur heb ik even een romantische comedy gekeken, genaamd Summercatch, tsja oppervlakkig maar leuk. Ging over (hoe cliché, haha) een jongen die al vanaf z'n 14e het gras bij de honkbalclub van z'n dromen maaide en dan nu eindelijk uitgenodigd was om daar te komen spelen, bovendien was de dochter van de familie waar hij en z'n vader ook het gras maaiden verliefd op hem, maar eigenlijk moest ze trouwen met een rijke vent en aan de andere kant van de USA studeren bla bla, tsja. Een happy end natuurlijk, nou ja ik hou ook niet van die Titanic achtige aflopende films, dit was prima zo.

En nu is het alweer half elf en heb ik één van mijn twee vrije dagen hier weer eens compleet weggegooid, zonde misschien maar ik zit er niet echt mee, is ook wel es lekker! Natuurlijk kreeg ik uitgerekend nu weer het 'oh ik heb niks met deze vier weken gedaan' gevoel, ik had nog graag meer van Zweden willen zien en naar Göteborg of oid gewild, nou ja dat moet dan volgende zomer maar!! Ik ga nu zo weer lekker koesen en nog even wat lezen, even kijken of ik door 'een vlucht regenwulpen' heen kan komen die ik hier geleend heb van de bieb. Tis een superoud boek, maar misschien wel wer es goed voor m'n literaire ontwikkeling, haha!

Oh ja, nu Vincent de studie commerciële economie goedgekeurd heeft, denk ik dat ik daar maar gewoon voor ga, zal zo even de inschrijfformulieren opvragen, god wat een stap weer, ben benieuwd of dit studieavontuur wel goed eindigt, haha!

Liefs and enjoy the weekend!

ha det bra,

natasja

• 08 Juli 2006 - 20:48

Heidi:

Meis, go for it!!

• 08 Juli 2006 - 20:48

Heidi:

Of zoals Nike zegt: just do it :)

• 08 Juli 2006 - 21:43

Vincent:

BE was uiteindelijk ook niet helemaal wat ik wou. Maar dan moet je het gewoon afmaken en kun je, als je afgestudeerd bent, jezelf specialiseren in iets wat je wel interesseert aan de RUG.

• 08 Juli 2006 - 21:50

Vincent:

Leuke foto's Taz! Jouw fotosite deed het een paar dagen niet bij mij. Daarom kon ik ze nu pas zien...

• 09 Juli 2006 - 13:39

Anouk:

mooizo :D
    wie weet werken we samen wel bij hetzelfde bedrijf, maar gok van niet aangezien ik in deze regio wil blijven.
    Klopt het trouwens dat je ha det bras ofzo zegt?
    Die Zweedse Cari zei geloof ik een s achter de bra.
    Enne, tack sa mycket ofzo betekent zeker heel erg bedankt? :)

hej da

• 09 Juli 2006 - 14:16

Natasja:

Nee, het is gewoon ha det bra. Tack is inderdaad bedankt en mycket is veel:). Tack så mycket betekent heel erg bedankt inderdaad, jättebra babe;)!

TALATERRRRRRRR

• 09 Juli 2006 - 16:11

Anouk:

je MOET trouwens zsm eens hier komen om te gaan golfen en die golfleraar Stuart te ontmoeten!! :D

(hej da spreek je uit als hejro toch? of is dat weer wat anders)

• 10 Juli 2006 - 09:43

Menno:

Dag lief,

Nou ik hoop echt dat deze studie je succes gaat brengen! Dat verdien je namelijk heel erg! En wat je ook gaat doen ik steun je!

puss och kram!

menno