Zoek je de zomer? DIE IS HIER! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Zoek je de zomer? DIE IS HIER! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Zoek je de zomer? DIE IS HIER!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

01 September 2008 | Spanje, Málaga

33C... Heerlijk!!!

Na een hele week en Holande heerlijk bijgekomen te zijn, ben ik vrijdagavond maar eens begonnen met de eerste zaakjes bij elkaar te pakken. Na de zorgvuldig gekozen strategie om zoveel mogelijk spullen van Amerika in m'n koffer te laten zitten, hoefde ik enkel en alleen een grote stapel zomerkleren erin te leggen, en klaar was Kees. Dacht ik natuurlijk, het heeft al met al wel redelijk wat voeten in de aarde gehad voordat ik mijn gloednieuwe koffer dicht kon klappen voor een nieuw avontuur. Gelukkig had ik menno de propper aan mijn zijde dus die heeft alles zo gepositioneerd dat de koffer wonderwel probleemloos dichtging. Tezamen met een klein koffertje dat als handbagage (lees: opbergplaats voor alle zware dingen als boeken en laptop) diende, kon ik zondag rond half 1 opweg naar schiphol. Zaterdagavond al tranen met tuiten natuurlijk, en ook zondagochtend kon het enkel en alleen het openen van menno's ogen, mij al tot een waterballet drijven. Tja, afscheid nemen is niet mijn sterkste punt. Ook op het vliegveld was het niet anders, 'hello goodbye' was helaas op dit tijdstip niet aanwezig, anders had ons gedraal en geknuffel ongetwijfeld mooie tv opgeleverd.

Eenmaal door de douane nog een mooie blunder gemaakt door constant uit te kijken naar gate 13 ipv gate 14, wat ik om 16.12 uur ontdekte, niet gek voor een vlucht die om 16.20 uur vertrok. M'n hart klopte alweer in m'n keel maar ze bleken nog niet eens begonnen te zijn met boarden. Sterker nog, dat wilden ze net gaan doen en door dit akkefietje stond ik vooraan in de rij:). Als eerste het vliegtuig in dus, stoel 9a. En je gelooft het niet, maar exact dezelfde stoel als 2 jaar geleden naar Zweden: de enige zonder raam!!!!! Echt onbegrijpelijk, ik had nog wel zo opgelet dat ik niet op 8a terechtkwam, omdat ik dat nooit meer vergeet: voor de eerste keer zat ik toen alleen in het vliegtuig, bleek dat bij uitgerekend mijn stoel een weet ik veel wat zat, wat inhield dat het materiaal aan de binnenkant gewoon doorliep en op de plek van het raampje alleen maar kunststof zat om op te slaan. Gelukkig ben ik nu een stuk volwassener en heb ik me vol op mijn Spaanse boeken gestort ;). Uiteindelijk een uur te laat vertrokken en klokslag 20.00 uur stond ik dan op Spaanse bodem. Waar het nog altijd ruim 33C was rond die tijd.

De bus genomen, overgestapt en toen stond Annerieke daar al op mij te wachten. Zij is ook student aan de Hanzehogeschool en had de ochtendvlucht genomen, dus die liep daar al een tijdje rond. Samen zijn we naar de stad gegaan, gegeten, (22.30 uur!!) en toen maar weer afgedropen richting hostel omdat we beide vrij moe waren. Helaas was het echt verschrikkelijk warm auf unsere zimmer dus tot over vieren wakker gelegen. Vanochtend voor het eerst in m'n leven zuurdesembrood gegeten, de geur die eraf kwam was niet te harden maar de smaak viel na het broodroosteren wel mee:). Daarna nog de schrik van m'n leven gekregen en het heel Hostel bij elkaar geschreeuwd omdat er een fucking kakkerlak door onze kamer liep. BAH wat zijn die dingen snel en goor. BAHBAHBAH. Gelukkig was er heldhaftig personeel aanwezig die hem adequaat met zijn slipper richting de kakkerlakkenhemel sloeg.

Na dit angstige gebeuren richting stad gegaan om een kamer te zoeken, onze opdracht van vandaag.
Overal in de stad hangen briefjes met daarop kamergenoten gezocht of appartementen te huur dus dat is erg handig. We hadden ook nog eens veel geluk toen bij ons eerste telefoontje al bleek dat we meteen konden komen kijken. Het was een vrouw van een jaar of 60 die nog Engels sprak ook. We zouden dan bij haar in huis zitten, de eerste maand een kamer moeten delen (2 bedden) en daarna hadden we dan elk een kamer, plus woonkamer. Zag er goed uit, wel heeeeeel truttig ingericht en het feit dat de huisbazin zo boven op ons zat deed ons besluiten om wat bedenktijd te vragen.

Eenmaal buiten hing er alweer een advertentie, daar naar binnen gegaan (hing bij een auto-dealer) en ook daar konden we gelijk meelopen. Dit was echt een compleet appartement, de eigenaresse zou boven ons wonen. Woonkamer, drie slaapkamers, keuken, euro650,-. Gelijk ja gezegd, nu alleen nog op zoek naar een huisgenoot:). Maar zelfs met z'n 2-en lijkt het me nog wel op te brengen. Afscheid genomen van de Spanjaard, hij sprak dus geen woord Engels he, hahaha. Hij beloofde ons morgen terug te bellen met iemand die goed Engels sprak, zodat we dan de boel echt konden gaan regelen. Nu zit ik alleen maar steeds te duimen dat hij dat ook echt gaat doen, ander zijn we dadelijk mooi de pineut. Nou ja, uitgaan van het goede:).

Rest van de middag nog even geluncht en daarna een uur lang in de bus blijven zitten, gewoon om wat van de stad te zien. Wat eigenlijk doodsaai was. Haha.

Ik vind Malaga tot nu toe een hele mooie stad, er zijn veel van die typisch Mediterraanse gebouwen met luiken en kleine balkonnetjes enzo, erg schattig. Wel is het hier niet te doen zo warm, maar hopelijk is dat een kwestie van wennen. Het voelt wel anders dan toen ik in Amerika aankwam, daar was alles 1 groot feest, met allerlei nieuwe mensen en alles goed geregeld. Nu moet ik alles zelf nog doen en bovendien heb ik naast Annerieke, nog niemand anders ontmoet. Maar morgen is de eerste bijeenkomst dus dan gaat daar vast verandering in komen:).

Nou luitjes, ik laat jullie weten wanneer ik mi casa betrokken heb (als dat überhaupt gebeurd natuurlijk;)) en hoe het is verlopen met de Spaanse test!

Liefs,

Natasja


  • 01 September 2008 - 20:00

    Bolle:

    Hoop dat je het oh solo mio gevoel krijgt en vlot aclimatiseerd. Hoe zit het met "vue de mer" ????

  • 01 September 2008 - 20:15

    Nicky:

    Ja, dapper berntsje dat je er een half jaar op uit trekt. Zal je goed doen en het zal je waarschijnlijk nog meer doen beseffen dat menno & jij gewoon bij elkaar passen :D. Houd moed, komt allemaal goed. And remember: what doesn't kill you, makes you stronger.

  • 01 September 2008 - 22:05

    Jan Tijs:

    Hola,
    Goed om te lezen dat ook jij weer het buitenland aan het verkennen bent. Ik vermaak me nu al met je verhalen dus heb me geabonneerd op je reisverhaal. Buen suerte! X JT

  • 02 September 2008 - 14:10

    Jeroen:

    hee! wat goed dat jullie al een appartementje hebben kunnen regelen! goed geregeld... ik spreek je wel weer!

    hasta pronto!

  • 03 September 2008 - 12:00

    Menno:

    hola corazón,

    como lavado tu primero dia? cántaro te la todo solo poco seguir?

    Oke ik geef toe, ff via online woordenboek opgezocht en waarschijnlijk nog verkeerd ook! Wel gaaf dat je gewoon straks vloeiend Spaans kan! Hoe is je eerste nacht bevallen in tu casa?

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 102688

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: