Vivo en...... - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Vivo en...... - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Vivo en......

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

03 September 2008 | Spanje, Málaga

Une appartemente en España!!!

Jaja, ik woon sinds gisteren officieel in Spanje! Haha, ik kan het me nog niet echt voorstellen, maar het is geen vakantiehuisje maar mijn muy bueno casa voor 6 maand.

Gisterochtend (lijkt alweer veel langer geleden!!) werd ik gewekt door een harde BONK onder mijn matras. Het was Annerieke die als een gek overeind kwam en om zich heen begon te slaan omdat ze bezoek had van iets waarvoor ik op mijn blote knieën bid dat het nooit dichter dan dit bij mij zal komen.. UN CUCARACHA. Ja dat klinkt wel als een tropische cocktail, but think again: er liep dus een gore, walgelijke, afschuwelijke, angstaanjagende KAKKERLAK OVER HAAR ARM!!!!!!!!! Als ik eraan terugdenk krijg ik alweer rillingen. Ik gilde het gelijk uit, dat ding was nog groter dan z´n broertje van die dag ervoor en hij rende echt keihard. Dat vind ik nog het allerengste, naast die sprieten en het formaat, dat ze kunnen rennen als een malle, iiew. Wederom werd dit stuk ongedierte doodgemept door een held van het hostel, maar wij hadden inmiddels besloten geen moment langer in dit nest van levendatnietzoumoetenleven te kunnen blijven. Gelukkig waren we die avond ervoor al teruggebeld door de zoon van de huiseigenaar dat we de volgende dag het contract konden tekenen en erin konden. We hadden dan ook afgesproken in de ´afternoon´, wat hij dus zag als een uur of half 8, hahaha.

Rest van de dag nog maar even een ander appartement bekeken, bracht ons echt aan het twijfelen, maar uiteindelijk toch ´s avonds in zee gegaan met die lui van het eerste pand. Voor muti: het héle appartement is 650,-, maar we wonen er nu al met tweeën en waarschijnlijk komt er nog een Deens meisje bij (ik moest en zou een Scandinavisch persoon bij hebben, bovendien heeft ze Zweedse vrienden dus dan kan ik dat ook nog ff ophalen;)). Dus daar komen nog de servicekosten overheen maar gedeeld door drie... Maak ik bijna winst op m´n erasmusbeurs, hahaha. En we hebben aan dat andere meisje gewoon 250 euro gevraagd, terwijl ze de kleinste kamer heeft. Ooooh gemeen he. Nou ja, je bent commercieel economoom of niet;). We mochten van onze huisbaas ook een briefje maken met alles wat ontbrak, dus vanochtend ff uitgebreid het huis doorgegaan, en nu gaat hij alles kopen, haha. Nice.

Gistermiddag was ook de intro van het jaar, voor Erasmusstudenten. Ongeveer 200 man stonden schaapachtig om zich heen te kijken voor de ingang van het international student office, heel grappig om te zien vond ik dat mensen toch bij anderen gaan staan en praten op wie ze het meeste lijken: Fransen en Italianen (donker haar), blonde Duitsers en Scandinaviërs, Alto´s bij alto´s (denk: paars met zwart en vormeloos gekleed, wit gelaat en ernstig gebrek aan vitamine SS: Social Skills) en de kneuzen blijven natuurlijk alleen met hun tas, om zich heen kijkend alsof ze iets te doen hebben, hahaha. Ik snapte opeens dat er mensen zijn die roken.

Eenmaal binenn in een enorme, lelijk bruine, donkere collegezaal waar ze ook nog eens Pachelbels´ Canon in D-mineur afspeelden, dacht ik even bij een begrafenis terecht te zijn gekomen. Dit hoopte ik nog iets langer toen de mevrouw op het podium Spaans begon te ratelen, maar helaas viel na enkele zinnen het woord ´welkom´en ontcijferde ik iets van ´erasmus´. Al met al 2,5 uur lang geluisterd naar Spaanse instructies met slechts een korte samenvatting in het Engels, ik kon wel janken! Nee hoor, een uitdaging noemen we dat.

Vandaag de Spaanse test om je niveau van de taal te bepalen: Kommer en kwel natuurlijk: volgens mij wist ik al met al 7 van de 55 vragen en dan heb ik het nog naar boven afgerond. Op een gegeven moment heb ik echt tegen mezelf gezegd ¨natasja, stop met doen alsof je er iets van snapt, face it: je bakt er niks van. Vul die toets klakkeloos in, erken je nederlaag, vanaf nu gewoon fulltime aan de Spaanse bak¨. Ahwel, iedere welwillige bejaarde die ik nu tegenkom groet ik nu vriendelijk en dat is voor die lui meer dan genoeg aanleiding om een gesprek te beginnen, hahaha. Waar ik vervolgens dan geen letter van begrijp natuurlijk, maar dat komt nog wel.

Grappig is ook dat we onderweg naar de locatie waar de test werd afgenomen, een Pools meisje tegenkwamen, ook Erasmusstudent. We hadden het zo over waar we vandaan kwamen en toen bleek dat ze Groningen wel kende, omdat ze ooit in Drachten was geweest. Dus ik zo een beetje doorvragen, blijkt dat ze bij ons op de middelbare school is geweest tijdens het uitwisselingsproject in VWO 5! Dus ze kende allemaal mensen uit mijn jaar en als het goed is heb ik haar dus eerder ontmoet! Grappig toch.

Helaas hebben we nog geen internet in het huis, van de huisbaas mag het wel, hij wil het alleen niet op zijn naam hebben. Nou en ik wil geen Spaans contract op míjn naam hebben, dus daar moeten we nog even over bakkeleien. Ik word er helemaal krankjorem van, ik mag graap skypen en mail checken wanneer me dat uitkomt, op een toetsenbord dat doet wat ik wil ipv die idiote plaatsing van letters en tekens op de Spaanse versie. Dat ook nog eens onder de bacteriën zit, jegh.

Nou, inmiddels ben ik alweer bijna blut van de internetkosten hier in het café (1 euro per uur, het geld groeit me toch zeker niet op de rug;)), dus tijd om te stoppen.

Hasta luego (flauwe afsluiting, ik zal de komende weken meer m´n best doen)

Natasja

ps: ik ben m´n Nederlandse telefoonoplader vergeten, dus het heeft geen zin om daar nog naar toe te bellen of te smsen. Ik heb een Spaans nummer nu: 0034-653461252. Werkt als een tierelier!!

  • 03 September 2008 - 20:25

    Debora:

    Hola chica,

    Ik ben blij om te horen dat alles goed gaat.. Heb je ook al wat meer leuke mensen leren kennen?
    Enne wat het spaans betreft... Gewoon tegen alles en iedereen aan lullen idd en dan komt t vanzelf. En met zinnen als 'como se dice..' en 'como se llama..' kom je al een heel eind, haha...
    Maare je hebt toch geen colleges in het spaans of wel?
    Tot horens!

    Besos
    Debora

  • 03 September 2008 - 20:48

    Wim Riddersma:

    heel veel sterkte daar meid en denk om de loverboys okee
    groetkjes je neefke wim

  • 04 September 2008 - 10:59

    Muti:

    Wat weer een prachtig stuk, ik lag me ziek om jou betogen.nogmaals je hebt super talent om te schrijven en de hele wereld mag het weten......dus vandaar deze complimenten....fijn dat je een leuk appartement hebt gevonden en nu maar hopen dat daar geen kakkerlakken rond waren....en anders de huisbaas inlichten kan die de boel reinigen. Zit je ook dicht bij het strand trouwens ? enne...is er ook een slaapplekje voor je moeder mocht ik die kant opkomen ??? ik heb op mijn werk rond de kerst en oud en nieuw al vrij gevraagd om zoveel mogelijk van jou aanwezigheid te genieten als je dan terug bent. Voor nu wens ik je een hele fijne tijd daar, geniet ervan want voor je het weet is het weer voorbij...liefs van je muti........ x

  • 04 September 2008 - 13:53

    Nicky:

    Klinkt allemaal super! Met jouw talenknobbel gaat het wel goed komen, wat Spaans hier, wat Zweeds daar, dan weer wat Engels en wie weet leer je nog wel Pools. Hoe heet die Poolse chica? Katrin (zoals bijna alle Poolse meiden heten)?Fantastisch die Erasmusbeurs.

    Geniet ervan! xxx

  • 05 September 2008 - 14:31

    Anouk:

    ola!

    Spanje is inderdaad heel wat anders dan Amerika..maar mooi dat je zo easy een appartementje hebt kunnen fixen. Ik reageerde ff een tijdje niet omdat ik ben begonnen bij de KNVB. Onwijs druk, maar ook onwijs leuk. Henk Kesler mag vereerd zijn dat hij mijn hand heeft geschud ;)

    Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 102719

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: