Hablo Española muy bien! Yeah right!! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Hablo Española muy bien! Yeah right!! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Hablo Española muy bien! Yeah right!!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

05 September 2008 | Spanje, Málaga

Hola!

Ja en nu willen jullie natuurlijk allemaal weten hoe ik op mijn Spaanse toets gescoord heb he, haha. Ahum, nou bueno hoor, ik had een hoooooge score. Voor het eerst in mijn leven zou ik willen dat ik minder goed had gegokt, want nu was ik terecht gekomen op niveau B1. Ter vergelijking: mi amigo Jeroen heeft 2 jaar Spaans gehad tijdens zijn studie en heeft net 3 weken fulltime Spaans gestudeerd in Valencia, en die is nu ook B1. Ja die klets ik er zo uit hoor, YEAH RIGHT. Nou toch maar geprobeerd, niet-te-volgen natuurlijk, koeterwaals is er niks bij;). Helaas was meneer Salvador el cordinador die de overplaatsing regelt al om 1 uur naar huis (lang leve de Siësta) dus vanochtend om 09.00 uur exacto letterlijk een downgrade aangevraagd. Gehonnoreerd door señor cordinador dus nu zit ik klas A2. Maar wel de ´hoogste´ klas van A2 dus ik voelde me alsnog een schaap vandaag tijdens de les. Mucho irritant als mensen tegen je aanpraten en je begrijpt hooguit dat er een begin, werkwoord, onderwerp en einde aan de zin zit. Die lerares had me de hele les voor alles wat god verboden heeft uit kunnen schelden, en dan had ik nog begrijpend en lieftallig geknikt. Behalve voor coño natuurlijk, thanks to Joran (en mijn Arubaanse klasgenoot die deze inmiddels in heel NL bekende uitdrukking ook nogal eens bezigde bij een tegenvaller).

Anyways, de grammatica die behandeld werd escuchado me we bekend in de oren dus dat deed me weer enigszins opleven. Niet dat ik daar in real life iets aan heb, want ook al zitten we hier aan de costa del sol en stikt het in Marbella en al die andere overwinterdorpen van de Sjonnie´s en Anita´s; Engels is hier nog altijd meer uitzondering dan regel. Zodoende komt het neer op handen, voeten en infinitieven (=het hele werkwoord ipv een netjes aangepaste vorm aan de persoon tegen wie je praat) wat al geresulteerd heeft in diverse miscommunicaties en is het iedere keer dat ik eten bestel in een restaurant, een verrassing wat ik krijg. Gisteren nog; vissen met kop en staart en oogjes die me vuil aankeken omdat ik alle lichaamsdelen die er een vis van maken eraf ging hakken en de rest naar binnen zou werken, het is wat. Maar het smaakte wel, hehe.

Ander probleempje dat nog altijd speelt: in ons royale appartement estas nog een klein innieminnie kamertje (misschien is de woord groot uitgevallen kast meer van toepassing) waar we al drie bezoekers voor hebben gehad, maar die niemand kan bekoren. En ja die Deense heeft ons dus ff flink genaaid door op het eind van de beslissingstermijn toch maar snel een andere casa te gaan bewonen. GRR. Daarna nog een Pool avec une Mole muy grande waar haar uit groeide op bezoek gehad, die na het zien van de kamer zonder raam beweerde dat ze ´fresh air´nodig had omdat ze anders ziek werd. Maak dat de kat wijs. Nou ja, ik wil toch niet met iemand samenwonen die Gaby heet, dus het werd sowieso niks.
Ook een Italiaanse waagde de gok, maar kon haar teleurstelling nauwelijks verbergen toen ze na het zien van de rest van el piso de deur van haar evt. toekomstige kamertje opende. Mmm, wat nu. De huur is voor dos people toch wel wat veel, dus we gaan morgen even onze kansen op de huurmarkt verkennen en anders vrijwillige bijdrage aan bezoekers vragen;).

Gisteren en vandaag stiekem nog even naar het strand geweest, wat niet geheel tot tevredenheid stemde gezien het feit dat we compleet gezandstraald werden door de harde wind. Nah ja, hoef ik iig niet meer te scrubben, ¿ieder nadeel heb se voordeel, no?

Vanavond de plaatselijke grote gele glimlachende M maar eens even onveilig gemaakt, wat wel degelijk tot volle tevredenheid stemde :). Ik vroeg seh brutal om ein sundae ijsje met mucho chocolate, rekende die kassamiep er 20 cent bij en kreeg ik een softijsje con extra chocolate! Lekker hoor, voor een keertje dan (OF TIEN!)

Ale, ik ga snel naar m´n vrienden. Oke die heb ik niet, Annerieke is de enige. TRIEST HE. vind ik zelf ook. Ik ben een sneue troela, zeg het maar eerlijk! Sociaal gestoord, niet flexibel, niet kneedbaar, booooring.

Ik denk dat ik vanavond maar eens aan de fles ga.

Nooit gedacht dat ik dat zo zou zeggen.

Nood breekt wet.

Wet breekt bed.

Ik wil internet.

Liefs,

Natasja

  • 06 September 2008 - 09:08

    Louisa:

    't is toch wat he, zit je me je ass in de zon, is 't weer niet goed. Enneh, Annerieke is toch wel een *leuk* vriendinnetje toch? Toch?

    Groetjes aan jullie beiden, ik zal goed voor jullie collegaatjes zorgen.
    XXLouisa

  • 06 September 2008 - 17:46

    Jeronimo:

    hola natasGa

    haha, nou nivel A2 moet jij toch wel aankunnen? haha...ja die spanjaarden praten nog weer net een tikkie sneller dan je dacht he...entonces, jammer dat je nog niemand voor het hondenhok heb kunnen strikken, maar dat komt wel goed..loopt er geen Belg daar rond op de campus? maar ik weet zeker dat jij mij er straks wel keihard uitlult..waarop mijn reactie zal zijn: Que? mas despazio por favor!

    besos!

  • 07 September 2008 - 12:22

    Dre:

    Hola!

    ik heb al je stukken nog even gelezen en wat een super teksten weer!prachtig, lig echt krom va het lachen!
    Ben benieuwd hoe je appartement eruit ziet... heb je ook foto's..?
    Weet je al een beetje hoe je rooster eruit ziet en de komende periode etc??
    Nou meid enjoy the sun, hier zitten we heerlijk in de herfst..
    Succes deze week weer met alles wat je gaat beleven!ik wacht weer op je gierende verhalen!

    Abrazos para ti (haha),

    Andrea.


  • 07 September 2008 - 16:00

    Muti:

    Hoi Tas........nou, hier is het herfstig hoor, niet koud maar wel regen wind enz. niks aan, verder niet veel nieuws hier,vind het wederom heel leuk je schrijven weer te lezen, ik hoop verder dat je toch nog een leuk iets voor jullie twee weet te vinden om te wonen, want de huur is wel eg veel voor jullie samen. Succes lieverd en geniet er van !!! liefs je muti

  • 08 September 2008 - 09:44

    Nicky:

    yo bern, wat heb je dat toch weer goed geregeld met je A2-klassie. ben je tenminste de beste van de klas. kan me voorstellen dat dat beter voor je ego is dan de slechtste van de B1(00) klas te zijn en keihard te moeten werken om alles een beetje bij te benen. nee hoor, prima gedaan;) maar goed het is toch een feit dat alle erasmusstudenten altijd flink gematst worden, dus haal daar je voordeel uit zou ik zeggen:)

    doe je best daar en regel ook nog es iemand voor dat hondenhok, met jouw commerciele vaardigheden moet dat wel lukken. succes!

    x bern

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 102748

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: