Ik de privaatmaster - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Ik de privaatmaster - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Ik de privaatmaster

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

27 Juni 2006 | Zweden, Uppsala

En nu gaat het me lukken!

bijna 12 uur alweer, ik moest weer zo nodig omtwijfelen met het beginnen met leren van, jawel... MIJN MIDTERMEXAMS! die zijn dus morgen, een toets over eh ja Zweeds, om te kijken hoe je er voor staat.. stukje luisteren, lezen, grammatica, etc. pfffff! Ik heb de hele dag natuurlijk weer geen ass uitgespookt na schooltijd (zweedse les was pretty boring, maar dat wordt het vanzelf als ik weinig geslapen heb, dan kan ik m'n kop er gewoon niet bijhouden. We oefenden vandaag verder met wat je allemaal eet op een dag, plus wat herhaling voor de toets), tja ik ben opzoek gegaan naar een nieuwe hippe spijkerbroek, tja nou laat ik daar maar niks over zeggen, behalve dan dat ik het idee heb dat ik van een andere planeet kom als ik die spijkerbroeken hier aanpas, wat een rare figuurtjes, allemaal van die tapslopende pijpen (wortelbroeken, for god sake!), dat kleed nou niet bepaald af! Verder nog weer zalige aardbeien gekocht en even langs de tourist information gegaan, tja ik moet menno natuurlijk wel wat kunnen vertellen komend weeekeinde, haha! Oh shit ik vertel weer te uitgebreid.

Ahum, de afternoonclass was best leuk dit keer, we ging op bezoek bij het sjuhuset, oftewel het ziekenhuis van Uppsala, het op 2 na grootste ziekenhuis van Zweden (Stockholm en Göteborg zijn bigger, maar volgens hen niet better). We hebben een rondleiding gehad over de iew hartbewakingafdeling, ik voelde me niet echt thuis moet ik eerlijk toegeven, haha! Bah zeg al die mensen (waar ik natuurlijk even stiekem naar moest kijken) die elk moment weer een mycket hoge hartslag of weet ik het kunnen krijgen waardoor ze alsnog het hoekje omgaan, ik zou er voor geen goud willen werken! Daarna hebben we nog een heel scala aan info gehad, van het aantal bezoekers per dag tot aan de samenstelling van de helikopter, op het laatst viel ik zowat in slaap, maar ja met min ondermaatse medische belangstelling is dat ook niet zo gek, hahaha! En 2.5 uur doodstil luisteren valt natuurlijk niet mee... Ach ik had een vraag kunnen stellen maar daar voelde ik me ook niet echt toe geroepen, het zou dan toch ziets onnozels als; "waarom hebben alle dokters witte jassen aan" geworden zijn, daar zit ook niemand op te wachten. Daarna heb ik dus nog ff lekker geshopt, al had ik die tijd dus beter kunnen besteden aan mijn examen, dan had ik nu lekker kunnen gaan tukken.

Blijkbaar kan ook een cursus strategisch studeren weer wegzakken, of ik ben gewoon een hardnekkige uitsteller, probably the last one.

Mensen (ik ben trots op mezelf), ik moet weer even verder, duim maar voor me tussen een uur of half negen en half één!!!

Ha de bra,


Natasja

ps: Oh ja, bijna vergeten! Nu zullen jullie allemaal wel denken (NOT!nobody noticed), waarom de titel 'privaatmaster' terwijl er niks over privaat(recht) in mijn bericht staat? Wees niet getreurd, ik zal nu duidelijkheid verschaffen: heden dage heeft mij het heugelijke feit bereikt dat ik in mijn volkomen kansloze geachte studie rechten toch nog één fatsoenlijk oprecht rechtententamen heb weten te halen: privaatrecht, met een -dicht mij lof toe- 8! Jawel, deze immer naar zessen strevende loser heeft een laude-waardige ACHT binnengesleept, ik zou bijna spijt krijgen dat ik heb opgegeven, wie weet schuilt er toch een tweede Anker in mij, haha!


http://natasjainuppsala.mijnalbum.nl

  • 27 Juni 2006 - 22:25

    Heidi:

    Allereerst: gefeliciteerd.. Nu zie je maar: hard werken beloont dus toch!

    Ik ben vanaav bij DE DA VINCI CODE geweest!! Gelukkig was het boek alweer te ver weggezakt om me blauw te ergeren aan al die verschillen met het boek, maar zelfs mij viel het op dat het einde toch wel erg creatief is verfilmd.. Maar Natas: het is een AANRADER! De adrenaline schoot ook nu weer naar een hoogtepunt toe, net als toen ik het boek las..

    Vrijgezellenfeest was geweldig, kan nog steeds niet geloven dat ze echt gaat trouwen.. Ik vind het zo geweldig! :D

    Oh en Natas: wortelbroeken zijn HET HELEMAAL, ze zijn te hip voor woorden, maar behalve Kate Moss (de aanstichtser van dit alles) kan inderdaad NIEMAND die broeken dragen.. En dat is ook zeker niet aan te raden om het toch stiekem te doen! (Kleine update: ik zit nu op 12.. Gaat lekker!)

    Liefs van Heidi

    Ps. wat zijn die zwanen-ukkies schattig!!!

  • 27 Juni 2006 - 22:26

    Nogmaals Ikke:

    Oh ennuh: succes met de toets! Ik verwacht toch minstens weer zo'n cijfer als voor Privaat...

    Xx

  • 28 Juni 2006 - 05:27

    Bolle:

    Ik hoop dat dit cijfer een trend is voor de komende jaren, je inzet verdient het in ieder geval wel. Succes vandaag met je examen Sveriges.

    Pa

  • 28 Juni 2006 - 13:13

    Muti:

    Jeetje natas....een 8 man dat is toch geweldig, die kun je lekker in je zak steken haha. Bedankt weer voor je mooie stukje ik geniet er elke dag weer van ....schrijven kun je als de beste, tja en die wortelbroeken vind ik ook niet mooi, maar aan de andere kant zijn die wijde pijpen ook een beetje passé hoor, je moet er even iets tussenin zoeken, of een broek net onder je kuit dat is ook leuk. Kijk maar even .....nou lieverd tot het volgende stukje en hoop dat het goed gaat met je tentamen we horen vanavond wel.....enne....morgen is de grote dag...lekker hé......tatatatata muti xxx

  • 28 Juni 2006 - 14:10

    Menno:

    Aaaaaah nog maar 23,5 uur en dan kan ik je weer helemaal fijn knuffelen! Heb er zoveel zin in! Wat goed zeg van die 8! die kan je inderdaad mooi in je zak steken en nu maar hopen dat je voor het examen van vandaag ook een goed cijfer hebt gescoord. Nou ik heb al je klusjes voltooid dus vanaf morgen kan je webcammen met iedereen! Oh bedenk me nu opeens dat ik naald en draad nog niet in de koffer heb zitten! Ga het gelijk even pakken!

    Oh ik heb er zo'n zin in om naar jou toe te gaan!

    kusje van jouw boeliie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 102734

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: