Mday en baalday - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Mday en baalday - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Mday en baalday

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

30 Juni 2006 | Zweden, Uppsala

Tjenááááá!

Na 11 dagen, 1 uur, 52 minuten en pakweg 14 seconden aftellen was het dan eindelijk zover: mijn lieve menno kwam aan 2 Uppsala Central! Hahaha, oooooh heerlijk om hem weer even te kunnen knuffelen, dingen samen te doen en ook fijn: gewoon Nederlands kunnen praten, zonder dat je bij iedere zin hoeft na te denken over hoe je wilt en vooral KUNT eindigen.

Maar voordat ik hem vandaag kon plathuggen ging er nog een bijna complete schooldag aan vooraf... Die begon vandaag echter wel 20 minuten later: het direct uitdrukken van m'n wekker in combinatie met een iets te lange douche + haarmasker en complete weeromslag (gister 15C, vandaag 25 graden) was niet echt bevoordelijk voor mijn prestaties op het gebied van time-management. Maar gelukkig geen toetsen vandaag, dus er was geen man over boord toen ik om tien voor negen met een hoofd als een tomaat de klas binnen kwam vallen. Voor straf moest ik in het Zweeds uitleggen waarom ik te laat was, ach ja, das beter dan het uurcorvee dat ik in mijn hoogtijdagen van het Liudger regelmatig opgelegd kreeg.

Vandaag hebben we het over 'jouw kamer' gehad, je moest leren uit te leggen hoe je verteld dat iets zit, ligt of staat (goddank hetzelfde als in het Nederlands, enkel de Jap vroeg zich af of een boek ook op tafel kon liggen), en dat het naast, achter, voor tussenin of tegen iets aan bevindt. Om kwart voor tien werd de sleur even doorbroken door een optreden van onze theaterklas, zij vertoonden een moderne korte versie van Romeo & Julliet. Daarna was het tijd voor het afscheid van de tweeweekstudenten, zondag komt er weer een nieuwe lading. Na de pauze hebben we ons nog even beziggehouden met de kamers en de toekomstige tijd (ik ga dit, ik zal dat), maar ik moet zeggen dat deze les net als de middagklas als een roes aan me voorbij is gegaan, ik weet nog net dat er iemand van de LO (Landsorganisation, de Zweedse PvdA) langskwam om een idealistisch praatje te houden en buttons uit te delen, maar ik zou geen woord van wat ze gezegd heeft kunnen herhalen.

Om kwart over drie kon ik dat klaslokaal gelukkig verlaten om op een drafje opweg te gaan naar het Central Station van Uppsala, om daar mijn lieve menno van de bus te halen. Na dik tien minuten drentelen en zenuwen was het dan eindelijk zover: de flyggbussarna van Arlanda Airport was in zicht.. De deuren gingen open en daar was ie dan: MIJN SKEET! Al moest ik wel ff twee keer kijken (z'n haar is KÓRT) we hebben elkaar helemaal platgeknuffeld en daarna zijn we teruggelopen naar de school, waar onze fietsen stonden, want JAWEL ik had een fiets voor hem weten te ritselen, van iemand die morgen vertrekt. We hebben de fietslener opgebeld en gevraagd of het goed was dat we hem dinsdag terugbrachten, dat was prima, zij het dat we dan 100 kronen lichter zouden vertrekken.

Omdat menno de banden nogal zacht vond besloten we langs een (andere) fietsenhandelaar te gaan en daar de banden op te pompen (zelf, dom), om vervolgens vrolijk kakelend de berg omhoog te fietsen, op naar mijn stulpje. Helaas hoorde ik halverwege een luide PAF en ja hoor, voor de tweede keer in een half jaar tijd had meneer een klapband, en natuurlijk was ik weer de schuldige omdat ik ook dit keer zijn band had opgepompt. We hebben de fiets maar aan de kant gesmeten en zijn met onze boodschappen naar huis gelopen. Toen we daar om kwart over zeven aankwamen hadden ik en lief helaas de lust in het koken verloren en besloten we toch maar voor een pizza te gaan. De problemen waren echter nog niet voorbij, de ica was net 10 minuten dicht en de kleine supermarkt hier verkoopt geen pizza's, omdat ze die alleen maar bakken. Dus ik 238928x heen en weer gefietst voor twee #@(Q$ pizza's, die tijd had ik net zo goed kunnen gebruiken voor het koken van een GEZONDE maaltijd, het zou dan de eerste worden sinds mijn arrival. Uiteindelijk hebben we heerlijk buiten in de zon genoten van onze aanwinsten, en heb ik menno de huisekster even laten zien die weer als een bezetene zat te kraaien. Daarna hebben we wat gerelaxed op de kamer, menno heeft wat ge-internet en ik gelezen, verder beetje tv gekeken, etc, heerlijk weer even dat huiselijke, haha!

Morgen gaan we naar Stockholm, op bezoek in een museum en een vikingschip en daarna free time. We hebben besloten daar een nachtje te blijven, dus waarschijnlijk morgen geen story!

Nu zal ik ff snel de foto's plaatsen, ik zal m'n best doen nog even een foto te maken van een inmiddels koesende menno, hahaha!

Keep on writing honey's, het is echt zo leuk voor mij om te zien wie er allemaal reageert, echt!

Veel liefs,

natasja en *snurk* menno

http://natasjainuppsala.mijnalbum.nl

  • 29 Juni 2006 - 22:23

    Heidi:

    Hey Natas, eindelijk is het zover.. Geniet ervan!

    Goh jullie zijn het land nog niet uit en direct ontstaat er een crisis.. Het hele land staat op z'n kop, ik denk dat we binnenkort voor het eerst in ons leven kunnen gaan stemmen op staatsniveau! :S

    Morgen is het zover, dan gaat Priscille trouwen.. Ik ben er zo opgewonden over, m'n moeder vertelde me net dat ik me niet zo moest aanstellen en dat het toch zeker niet MIJN bruiloft was.. Nou, er trouwt niet iedere dag een ex-klasgenootje, dus laat mij!

    Oh Natas, heb je eigenlijk de kaart nog gekregen? Ik had hem namelijk vorige week woensdag al op de bus gedaan, maar weet niet of je hem wel gehad hebt.. Let me know!

    Fijne dagen samen, doe Menno de groeten..

    Xx Heidi

    Ps. Zeg maar tegen Menno dat ik woensdag ook niet ben wezen sporten, ben stiekem de hele week in Lunteren gebleven! Ben alleen net even met de auto naar mn kamer gegaan om wat dingen te halen en weg te brengen (want zondag ga ik met m'n nichtje op de fiets naar nijmegen, dus dan moeten we licht bepakt zijn), was ik de sleutel vergeten! Hoe dom en blond kun je zijn.. :S

  • 01 Juli 2006 - 19:09

    Muti:

    Dag kind. Het is nu zaterdagavond en ik heb je stukje gelezen. Zoals je weet vertrekt muti vanavond naar schiphol om vervolgens morgenvroeg om 5 uur het vliegtuig te nemen naar gran canaria voor een welverdiende vakantie met aly. |Ik zal proberen daar via een internetcafe contact met je te houden....voor nu een hele fijne dagen met menno en hou je schrap als ie dinsdag weer vertrekt...nog even doorzetten anderhalve week en jullie zijn weer bijelkaar.
    Dag lieverd,........

    muti xxx

  • 01 Juli 2006 - 21:02

    Menno:

    Die klapband was niet mijn schuld mensen!! Het klopte dat ik zei dat er lucht in de banden moest maar Natasja luisterde niet naar me toen ik zei dat er wel genoeg lucht in zat! haha maar goed het gevolg hebben jullie kunnen lezen en dat hield dus in dat IK het hele ### stuk heb moeten sjouwen met de koffer. Maar dit weegt niet op tegen het weerzien met mijn lieve meisje!!! Nog een paar heerlijke dagen in het verschiet.
    Oh en Natas: Nog bedankt dat je me niet wakker hebt gemaakt voor die ekster!!

    dikke pussa

    Menno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 102725

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: