Skarholmendag - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Skarholmendag - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Skarholmendag

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

03 Juli 2006 | Zweden, Uppsala

Hallo lieverdsssssss!!!

Sorry sorry, ik ben wel erg laat met m'n verslag van zondag, de aanwezigheid van ene Menno Derksen neemt toch meer tijd in beslag dan verwacht, haha! Laat ik maar snel beginnen...

Zondagochtend hebben eerst heerlijk uitgeslapen omdat het zaterdag redelijk laat was geworden. Ook hier in Zweden is het op dit moment prachtig weer, dus besloten we verkoeling op te zoeken, al wisten we nog niet precies hoe. Ik had een mooie folder over een meer waar je van alles kon doen: kanöen, bbq-en, op de camping staan en weet ik niet wat allemaal, alleen was deze brochure in het Zweeds, en ik durfde nog niet op mijn vertaling van hoe je er precies moest komen (eerst met de trein en daarna met de bus) te vertrouwen, dus hebben we mijn huisgenote Anna-Lena maar even om hulp gevraagd. Zij was er nog nooit geweest maar had er wel al van gehoord, maar veel verder dan 'eerst met de trein richting blabla en dan met de bus' kwam zij ook niet. Ze wist echter wel dat hier dichterbij een ander meer was waar je ook kon zwemmen, maar ook dit had ze nog nooit zelf bezocht en wist ons niet echt te overtuigen. Gelukkig kwam juist op dat moment een vriendin van haar in zwemkkleding aan de deur die wél wist what the place to be was on a day like this, en dat was niet het plaatselijke zwembad, maar Skarholmen, een recreatiegebied aan een PRACHTIG MEER, waar we het toen maar op gewaagd hebben. Menno wilde eerst liever hier voor op het gras gaan liggen, maar met deze temperaturen heb ik écht afkoeling nodig! Dus namen we dapper lijn 2 vanaf de studentsvägen naar near the central station, om daar vervolgens heen te lopen en te horen te krijgen dat we niet daar moesten zijn maar ergens bij een halte in het centrum. Aldaar duurde het nog 25 minuten voordat de bus arriveerde dus besloten we nog even wat inkopen te gaan doen die ons de dag door moesten helpen: tuckoekjes, drinken en snoep, haha!

Na 25 minuten met de bus waren we al op de plaats van bestemming, we hadden te horen gekregen dat we bij de halte Skarholmen (de laatste) uit moesten stappen, maar omdat een aantal badgasten een halte eerder de bus verlieten, besloten we ze achterna te gaan. We hadden echter gelijk spijt omdat al snel bleek dat zij richting de haven gingen en NIET richting het zwemgedeelte. Net toen we besloten deze gok definitief als mislukt te bestempelen kwamen we echter 3 zweedse chicks tegen die ook in zwemkleding gekleed waren en richting een soort van bospad gingen, dus toen zijn we daar maar achteraan gesjokt, dat bleek een goede keuze te zijn, want na 5 minuten gekluun over een bospad kwamen we uit bij een sprookjesachtige open plek aan het meer, waar vele vredige zweden lagen te zonnen en te zwemmen. Hier hebben we ons de rest van de dag uitstekend vermaakt met zwangere vrouwen tellen, ons ergeren aan hele moslimstammen die kwamen bbq-en achter én voor ons, muziek luisteren, lezen, lachen en natuurlijk zwemmen! Helaas stapte menno halverwege de dag op een scherpe steen waardoor er een snee in z'n voet zat, maar dapper als hij is was hij na 15 min al uitgepiept, haha! Nee hoor geintje, het zag er idd niet echt fijn uit en het is natuurlijk vervelend zo precies op de onderkant van je voet waar je loopt!

Om een uur of 7 hebben we de bus teruggepakt en 'thuis' macaroni gemaakt, met lekkere Hollandse smac en macaronimix van Honig uit Nederland die menno had meegenomen! Heerlijk om weer eens wat vertrouwds te proeven, dan kijk ik er toch wel weer naar uit hoor om écht thuis te komen... Na dit heerlijke maaltje (met als toetje een danoontje, ook al zo bekend!:) hebben we allebei gedouchet en daarna nog wat tv gekeken en wat gesurft op het internet, uiteindelijk was het geloof ik weer één uur voordat we eindelijk in bed lagen en lekker in slaap zijn gesukkeld, ik was echt zo weg, haha!

De rest morgen, als ik hier weer alleen op m'n kamertje zit te typen ipv in het gezelschap van mijn skeet!

xxx natasja én menno :)

http://natasjainuppsala.mijnalbum.nl voor de mooiste plek ter wereld!

  • 03 Juli 2006 - 21:19

    Menno:

    Nou de dagen in Zweden zitten er voor mij bijna weer op hoe jammer ik het ook vind. Ik kan wel zeggen dat de dagen voorbij zijn gevlogen want we hebben zoveel plezier gehad met z'n tweeen en gelachen om alle dingen die we hier hebben gezien zoals inderdaad al die zwangere vrouwen en die Turkse stamgasten! Had hier nog wel langer willen blijven, maar ja Natasja komt hier natuurlijk voor de Zweedse taal en ik wil ook dat ze dat diploma binnensleept want ik wil haar niet verder tot last zijn! Maar 14 juli zal ik er zijn op schiphol zodat ik haar weer helemaal kapot kan knuffelen. Nou ja kapot, jullie snappen wel wat ik bedoel!
    Nou mensen, hiermee is er een einde gekomen aan het bezoek aan mijn lieve Natasja en het mooie Zweden!!

    Lief meisje van me, ik vond het heel erg leuk om deze paar dagen bij je te zijn ook al ging het te snel voorbij! Je gaat de aankomende 11 dagen ( met dinsdag meegerekend) hard je best doen in de Zweedse taal en ervoor zorgen dat je dat diploma in je zak steekt!
    Hoop dat mijn bezoek je weer veel energie heeft gegeven om de laatste dagen door te komen!!

    Tot de 14e juli!!

    du är min flicka och jag är förskräcklig galen pa dig

    pussen Menno

  • 04 Juli 2006 - 01:12

    Vincent:

    Ik ben helaas al met vakantie als jij terugkomt. Ben net ff lekker de stad in geweest. Lekker terrasje gepakt en wat kroegjes van binnen onveilig gemaakt. Was weer mooi. Veel plezier nog. En zet hem op voor je diploma! Morgen BBQ met onze dames coachkindjes; nu al mooi! Tata!!

  • 04 Juli 2006 - 09:07

    Muti Vanuit Gran Canaria:

    Lief meisje van me.....rest mij jou vandag heel veel sterkte toe te wensen bij het afscheid nemen van jou geliefde Menno.....ik weet dat het wederom weer niet makkelijk zal zijn....maar probeer positief te denken...over anderhalve week zien jullie elkaar weer.....
    Muti is gisteravodn wezen stappen hier in playa met een groepje mensen, en je raadt nooit waar ik geweest ben....haha in Zig Zag en daar was Mentol Theo en ik sta met hem samen op de foto gaaf hé.....ik trok hem aan zijn t´shirt van ... hier komen jij...en hij kwam en vond het allemal prima...geweldig toch dat ik dit op mijn leeftijd nog mee maak!!!! we waren om vier uur plaatselijke tijd in het hotel terug dus dat viel nog mee. Wel ben ik nu moe want we moesten voor half 10 ontbijten. Nou lief kind bedankt voor je mooie verhaal weer ik heb er weer erg van genoten.
    Bolle.....alles is goed hier we hebben het reuze naar onze zin en genieten heerlijk......mis je....
    Menno, ik wens je een hele goede reis terug....ik bel je als je er weer bent.
    Dag lieve natasja....hou je taai hé....kussss

    Muti......

  • 04 Juli 2006 - 09:47

    Vincent:

    Nou zeg, besta ik niet meer Mutti?

  • 04 Juli 2006 - 14:44

    Natasja:

    wat leuk, onze hele familie communiceert via mijn site, ik voel me gevleid. Vogel toch, je bent echt het toonbeeld van de midlifecrisis, het is gewoon lachwekkend. Waarom zet je je ervaringen en gevoelens niet op papier, in een soort dagboek, dan schrijf ik er een boek over.. Lijkt me echt een prachtplan, want ik heb laatst in de boekenwinkel gekeken en zoveel stories zijn er niet over.

    Bolle: wat leuk dat je me hebt toegevoegd op msn, ben benieuwd of ik je ooit nog online zie en of je dat überhaupt voor elkaar krijgt.

    vincent: je geniet er weer lekker van he, you party-animal, en je kleine zusje maar studeren, right. Zucht, HOU JE OGEN EN OREN NOU MAAR OPEN VOOR EEN KAMER WANT IK MAAK ME ZORGEN.

    that was it, familie hoekstra.

  • 04 Juli 2006 - 15:21

    Muti:

    Nouja zeg, dat valt reuze mee hoor, het is toch leuk om mentol theo te ontmoeten en er mee op de foto te gaan, is toch gewoon leuk??? velen doen er eenmoord voor hoor, geloof ik ...haha dag lieverd

  • 04 Juli 2006 - 15:22

    Natasja:

    haai vogel ik ben er ook

  • 04 Juli 2006 - 15:23

    Natasja:

    nou ja een moord.. zelfs ik heb die kerel wel es van een paar meter afstand gezien, hij komt in iedere zichzelfrespecterende discotheek wel een keer opdraven... zal zo even een stukje schrijven. TATA

  • 05 Juli 2006 - 01:02

    Vincent:

    Zichzelfrespecterende discotheek? Kansloze toco à la Breezer TMF niveau zul je bedoelen...

  • 05 Juli 2006 - 01:02

    Vincent:

    Met veel metsel en timmer muziek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 102728

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: