Last Mennoday: Maandag 16e dag i Sverige - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Last Mennoday: Maandag 16e dag i Sverige - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Last Mennoday: Maandag 16e dag i Sverige

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

04 Juli 2006 | Zweden, Uppsala

Jaja, vandaag was het alweer zover: de laatste volle dag met mijn lieve menno! Helaas hadden we het weekend alle vervelende klusjes laten liggen, en zodoende moesten die vandaag nog gebeuren. We besloten de dag te beginnen met de was, niet wetende dat dit de rest van de dag deels in beslag zou nemen.

Vol moed gingen we naar beneden de washokken in. Daar stonden een paar hypermoderene gigantische grijze wasmachines klaar voor gebruik. De eerste die we probeerden kregen we met geen mogelijkheid aan de praat, zelfs niet toen ik m'n woordenboekje had opgehaald en iedere letter letterlijk had vertaald. We stonden er echt al een kwartier tegen dat ding aan te kicken tot een andere machine klaar was en we besloten onze zooi daar maar in te gooien. Helaas hadden we de dienstweigerende wasbak al volgegooid met waspoeder, dus dat ging helaas verloren, maar nu zouden we een half uur later iig een schoon wasje hebben! Dit was inderdaad het geval, alleen was het zeik- zeik- en ZEIKnat, je kon het gemakkelijk uitwringen, sterker nog toen ik het in een mandje laadde, verscheen er al snel een flinke plas onder. Mmm op naar de wasdroger dan maar. Nou werkelijk dat was een drama. Je kon kiezen tussen strijkdroog/kastdroog en verschillende temperaturen 60/50/25 graden. Wij besloten te gaan voor kastdroog op 25 graden, safe dus;)! De machine begon vrolijk rond te draaien en vol goede moed kwamen we de voorgeschreven 35 minuten later terug; helaas was de heleboel nog net zo fucking nat als toen het erin ging, ongelooflijk. We besloten het er nog een keer op te wagen en zijn toen de stad in gegaan voor onze volgende hell of a job: het terugbrengen van de fiets met de klapband! Menno was van plan de hele weg lang naar de cycklorstore de achterkant op te tillen, maar gelukkig kwam hij al snel op dat idee terug, het was te ver en te zwaar, en kansloos bovendien, ik bedoel die banden waren toch al kaduuk en het was maar een leenfiets, hahaha! We hebben dus al zwetend die fiets teruggerold naar de plaats waar die vandaan kwam, een kleine 20min lopen. Steeds lette ik zo keurig op de binnenband, dat ie mooi op z'n plek bleef zitten (in de buitenband;)), en uitgerekend de laatste 100m ging het mis, ik knipperde twee keer met m'n ogen (lees: ik had er geen seconde meer aan gedacht) en de binnenband zat completely stuck in de kettingkast+spaken, oeps. Bij de fietsenhandelaar hebben we allebei maar even lief gelacht en een onzinnig verhaal opgehangen over dat we deze fiets hadden geleend van een student die op vrijdag vertrok en dat we toen we de fiets aantroffen deze er exact zo bijstond, YEAH RIGHT! maar hij geloofde het en uiteindelijk kwamen we nog aardig vanaf met een schadeclaim van 175 kronen, haha! Dat was dus een mooie meevaller op deze toch wel een beetje trieste dag en zodoende besloten we redelijk opgefleurd een kaneelbullar te gaan halen op een plaats die me aangeraden was door m'n lerares. We kochten zo'n kreng met wat te drinken voor ons beiden, en namen plaats in de heerlijke tuin van de konditorei. Eerlijk gezegd viel Sveriges proud nogal tegen: het was gewoon een uit de kluiten gewassen bol deeg met hier en daar een snufje kaneel, en wat suiker op de bovenkant, that's it. Hij was zo huge dat zelfs mijn maaginhoud na 3/4 op moest geven, maar misschien had dit ook te maken met de tegenvallende smaak. Al met al hebben we daar nog best lekker gezeten, voordat we weer op pad gingen voor menno, hij wilde zo graag even naar de Jack&Jones! Die winkel heeft hier alleen een heel ander imago dan in Nederland geloof ik, hier is het overgrote deel van de bezoekers zwart en pimpin, terwijl het in NL toch echt bekend staat als een hippe winkel waar een heel ander publiek komt! Maar ja toch maar even snel rondgesnuffeld maar niks gevonden... Daarna hebben we hier en daar nog even rondgekeken en lekkere aardbeien gekocht. Ook had ben & jerry's (IJSSSS) een promocaravan waar je voor een schammele 5 kronen twee dikke bollen mocht meenemen, dat lieten we ons natuurlijk niet 2x zeggen met dit warme weer! Dus liepen we uiteindelijk toch nog tevreden het hele pokkestuk terug naar de studentsvägen. Aldaar bleek de was nog steeds kletsnat te zijn en goddank kwam er op dat moment net iemand langs en hebben we gevraagd hoe het werkte. De flicka zei dat we moesten kiezen tussen of kast/strijkdroog of een temperatuur, dus besloten we nu maar voor de 60 graden te gaan (50min). Daarna hebben we onze aardbeien opgegeten lekker in het gras, beetje muziek erbij, heerlijk. Daarna probeerden we weer lekker makkelijk een pizza te scoren à 39 kronen (MENNO'S IDEE, MENNO'S IDEE!!!) maar die bleek gesloten te zijn. Toen maar snel ff een dieprvriesding opgehaald en opgekaand. Toen hebben we voor de verandering nog maar es bij de was gekeken, die nu wel iets droger maar nog steeds klam was. We besloten het op te geven en het gewoon buiten te hangen, the natural way. De rest van de avond hebben we lekker niks gedaan, ik heb nog een stukje getyped en menno heeft gelezen in z'n pasgekochte 'er komt een vrouw bij de dokter', it sil heve!

tataaaaaaaaaaaaaaaaa

xxx natasja en nog één keer: menno!

  • 05 Juli 2006 - 00:59

    Vincent:

    Nu "De weduwe" nog. Wasdroger moet je ook op "sterk droog" zetten. Anders helpt het niet veel.

    Vandaag heerlijk bij de Hoornse Plas gezeten. Op zijn stadjers Hoornse Pis. Ben nu zo rood als een kreeft.

    Vanaaf lekker de BBQ aangeslingerd en daarna nog een flesje rosé gedronken met zijn allen.

  • 05 Juli 2006 - 05:45

    Natasja:

    'De weduwnaar' heb ik al tijden in mijn bezit dankzij Heidi, en heb ik uiteraard stiekem in z'n koffer gepropt.

    you lobster.

  • 05 Juli 2006 - 11:03

    Menno:

    Ja ik ben al begonnen in de weduwe hoor! Ben alweer op de helft dus ben hard op weg! Heb de smaak te pakken dus ik ga gewoon door nu! We hebben ons inderdaad mooi eruit geluld bij die fietsenhandelaar, haha. Ik denk dat het toch wle heeft geholpen dat ik zei: Now i have muscles!!

    liers menno

  • 05 Juli 2006 - 14:20

    Natasja:

    Ik kan merken dat je je best gedaan hebt ja, je weet de titel van het boek nog niet eens MAFKEES! de weduwNAAR! sjonge jonge :P

  • 05 Juli 2006 - 16:54

    Menno:

    ja dat bedoel ik ook! haha komt vast door de hitte dat ik het er verkeerd heb neergezet!

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 102683

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: