Arrival: Passport and banking pass for sale! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Arrival: Passport and banking pass for sale! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Arrival: Passport and banking pass for sale!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

19 Juli 2008 | Verenigde Staten, Boston

HALLOOOO!!!

Nou ik ben veilig de grote oceaan overgekomen hoor, ongeloofelijk er kwam geen einde aan de blauwe vlakte, ik wist niet dat de aarde zoveel water had, hahaha. Maar goed, ik zal even bij het begin beginnen.

's Ochtends om 9 uur al van huis vertrokken om door mijn papa naar station Heerenveen gebracht te worden. Om half 10 samen met menno de trein richting schiphol genomen, alwaar we netjes om 20 voor 12 de trein uitstapten, geheel in de overtuiging dat ik voor een intercontinentale vlucht 3 uur vantevoren aanwezig moest zijn. Dom dom natuurlijk, want ik vloog immers via Zurich en daar is helemaal niks intercontinentaals aan. Enfin, lang rondgehangen op het panoramaterras en na een knuffelig afscheid door de douane en een keertje mijn tranen wegslikken begon dan het grote avontuur. Ik moest nog anderhalf uur wachten tot het vliegtuig vertrok, dus ik besloot even rustig te gaan zitten in de buurt van mijn gate, vlakbij zo'n koffietentje. Begint me daar opeens zo'n meisje van het personeel keihard te schreeuwen dat alle klanten haar moeten hebben en dat die kerel z'n ***** bek moet houden en dat ze het niet langer pikt. Toen sloeg ze keihard op de balie en vervolgens smeet ze haar geldlade op de grond en ging door een deur weg. Eh ja, was blij dat ik niet net een koffie had besteld. Exit coffeegirl. Rond half 3 in de middag besloot ik maar in het gatehokje te gaan zitten, maar toen bleek dat mijn vliegtuig een UUR vertraging had. Let wel: de overstaptijd die ik had op Zurich, bedroeg ook een UUR. Dat betekende dat of we moesten de wind meehebben, of ik zou mijn aansluiting naar Boston missen. Gelukkig bleek het eerste het geval: ipv de geplande 1;25 uur, waren we binnen een uur geland. Inmiddels was het echter wel al 5 over 5 toen ik het vliegtuig uitstapte, en ging om 17.30 uur mijn volgende vlucht, uiteraard vanaf de andere kant van het airport zodat ik eerst nog met de metro moest. Gelukkig bleek ook die reistijd mee te vallen maar toen gebeurde het... Bij de incheck bij de douane waar ze je boarding pass controleren en ze kijken of je geen wapens hebt enzo, gaf ik zoals gewenst netjes mijn paspoort en boarding pass af. Die man zei dat hij alleen mijn boarding pass nodig had en legde mijn paspoort in zo'n bakje. Omdat ik natuurlijk weer piepte moest ik mee naar zo'n kamertje waar ik betast werd door een 50+vrouw. Niks erg aan natuurlijk, alleen toen ik terugkwam was mijn paspoort weg!!! Ik overal zoeken, broekzak, tas overhoop, in het hokje, op de band, NERGENS. Bleek dat die douanier MIJN paspoort aan de (NLse) familie voor mij gegeven had!! Gelukkig stonden die nog in de buurt en kwam ze er zelf op tijd achter, anders had ik een mooie probleem gehad. Al met al zat ik 5 voor half 6 in het vliegtuig en konden we meteen vertrekken.

Vlucht is verder prima verlopen, duurde wel lang zoals ik al zei maar gelukkig een priveschermpje waarop ik de nodige films heb gekeken en even tetris heb gespeeld (triest, maar waar;).

Om 10 voor acht lokale tijd netjes geland (inmiddels 2 uur 's nachts en Holandia) en behoorlijk moe. Toen ik het vliegtuig uitliep in de tunnel, kreeg ik opeens een behoorlijke klap van de plotselinge hitte en het lange zitten en ging ik bijna onderuit. Snel greep ik zo'n buis aan de zijkant en ben even met m'n hoofd gebogen blijven staan, een paar schouderklopjes later van een bezorgde mevrouw ging het alweer. Snel door de douane (viel mee, ze vroegen alleen precies wat ik ging doen en hoe lang en waar en waarom en hoeveel geld ik had etc) en op naar taxi's. Ik heb bij twee verschillende auto's gevraagd en het was overal even duur dus ik ben uiteindelijk maar ingstapt bij een vriendelijke neger. Erg gelachen onderweg, jammer alleen dat hij dacht dat hij de 8 dollar change van de 40 die ik hem gaf, mocht houden. Later, 3 dollar fooi vond ik mooi genoeg en ik heb netjes door het raampje gevraagd of ik 5 dollar terugmocht (hij was gewoon alweer ingestapt en wilde alweer wegrijden!). Eenmaal in hostel even kennisgemaakt met twee Oostenrijkse kamergenootjes en toen snel het bed in, het was inmiddels na 3-en (op mijn biologische klok dan he;). Echt slecht geslapen, het was echt BLOEDHEET (bij aankomst al 32C) en ik lag om 5 uur vanochtend klaarwakker in bed. Om half 7 maar opgestaan om te gaan douchen en toen ontbeten om kwart over. Ze hebben cornflakes, melk, gigantische mokken koffie, sinaasappels en bagels met boter en jam, that's it. Maar de bagels waren heerlijk dus niks op aan te merken.

Toen begon alweer het volgende: zit ik daar rustig m'n bageltje met boter naar binnen te smikkelen, kijk ik naar buiten naar een paar wachtende loempia-eters, zie ik een van die gasten opeens iets van de grond pakken, wat verdacht veel op een bankpasje van de rabobank leek. Hij draaide het om en gooide het weer terug op de straat. Ik werd gelijk vuurrood en pakte meteen m'n portomonnee en ja hoor: MIJN BANKPAS WEG. Je gelooft het toch niet, dus ik als een gek naar buiten en zij de auto naar voren rijden (hij had het pasje eronder gegooid) en ja hoor: Rabobank Natasja Hoekstra. Ik kan het gewoon niet geloven, zo'n toeval en geluk allemaal. Ik had hem gelukkig nog niet gemist en anders had ik mooi een probleem gehad, want heb nog maar 20 dollar cash.

Al met al een heftige eerste 12 uur dus, hahahaa. Ik sta er zelf ook van te kijken. Nou het is hier inmiddels nog maar 08.15 uur dus ik zal zo eens even kijken wat ik ga doen. Mijn inmiddels 4 kamergenoten liggen volgens mij nog hevig te tukken dus ik wacht nog maar even met teruggaan.

Sorry voor het eerste lange verhaal, maar ik vond dat ik wel het nodige had meegemaakt, ahahaha. Ik hoop van jullie allen te horen en zodra ik weer wat te vertellen heb, are you the first ones to know;)

Liefs,

Natasja

ps: vincent je moet even zo'n hangslot meenemen, dat zit hier niet in de kluisjes en anders kunnen ze niet op slot, voor NY!

  • 19 Juli 2008 - 12:23

    Menko:

    oops! Wat een avontuur. Geluksvogel ben je.. een normaal persoon was gewoon zijn paspoort kwijtgaraakt op het vliegveld en had niet mee kunnen vliegen :P

    anyway. have fun!

    groenten!

  • 19 Juli 2008 - 14:38

    Jeronimo:

    typisch natasja;) haha...

    njah heb je weer een verhaal voor op verjaardagen..

    ciao!


  • 19 Juli 2008 - 19:51

    Muti:

    Jemig.....wat een verhaal zeg...dat van die pas..jij hebt even geluk gehad, mijn grote vraag is nu, op wat voor manier jij dit ding nou toch verloren bent uit je portomonne, en ik wil je even een compliment geven van jou wel zeer assertieve optreden naar de taxi chauffeur toe. Goed gedaan meid !!!
    Ik ben voor nu heel blij dat je goed bent aangekomen en dat je het nu al naar de zin hebt. Ik laat weer van me horen, dag dochter ! liefs muti........

  • 21 Juli 2008 - 07:24

    Nicky:

    hahahahaha oh doos ben je toch! Dit kan ook echt alleen jou maar overkomen, mijn hemel. Wat een geluk met je paspoort en je bankpas. Poehpoeh. Nou hopelijk heb je nu genoeg schrikmomenten beleefd dat je de rest van je verblijf in NY kunt genieten :)!

    Ik vertrek zo naar Kroatie. Met 5 vriendinnetjes lekker bakken. Best zin in want het weer hier in Nijmegen is nou ook niet bepaald denderend te noemen.

    Meid ik ben blij dat ik alvast wat verhaaltjes van je heb mogen lezen. Blijf vooral zo doorgaan en doe je best op Harvard! Maar vooral geniet er van!

    Veel liefs, nik

  • 21 Juli 2008 - 16:40

    Anouk:

    jezus babe, ''mind your passport''..gelukkig heb je hem nog en is alles goedgekomen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 102674

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: