Harvard Introduction - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Harvard Introduction - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Harvard Introduction

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

21 Juli 2008 | Verenigde Staten, Boston

Hoiiiiiiiiiiii,

Het is hier mooi, verzorgd, warm, super en fantastisch. Ik heb er gewoon geen andere woorden voor. Lucky you, een kort stukje dus vandaag;)

GEINTJE. (Jammer he;) Ik ga natuurlijk in geuren en kleuren hoe vandaag verlopen is.

Allereerst, de bus vanochtend na het uitchecken bij het hostel. Snel lijn 1 genomen naar Harvard square. Gezien de naam van het eindstation ging ik er blindelings vanuit dat ik dicht in de buurt was van mijn bestemming en dat bleek bij uitstappen ook zo te zijn. Althans het harvard voor de toesisten (en dat uit de films, en daar waar gegeten word, en bij de 10 biebs en daar waar je les krijgt...) Alleen lag de campus wel een kwartier lopen verderop. o. ***. Sta je dan met le bagage à 20 kilo bij een temperatuur van 32C+. Ik was al doorweekt (van het zweet welteverstaan) maar vertikte het om een taxi te nemen. Er stonden er een stuk of 6 en alleen dat feit deed al mijn eigenwijsheid bovenkomen en ik besloot te gaan wandelen. Op gevoel uiteraard, want die kaart had ik al 26 keer omgedraaid en met microscopische precisie bekeken maar ik kan er gewoon niks mee, echt niet. Heb het een half uur geprobeerd, maar het lukte voor geen meter.Die kerel van de beveiliging aan wie ik de weg vroeg had zo'n amerikaans accent dat ik ook daar geen ass van verstond en pas bij de derde persoon aan wie ik de route du Cabot house vroeg vond ik (letterlijk) gehoor. Dat lag deels ook aan mezelf aangezien ik bij het information center vroeg naar 'Carrot house' i.p.v. Cabot house. Nou ja, dat kan de beste overkomen. Hahaha.

Onderweg kwam ik al snel een hulpvaardige Indiër tegen (ik moest gelijk denken aan die mafkees van jou menno, benny belassie ofzo, nou deze praatte echt EXACT zo) en die heeft me zum Carrot.. Eh, Cabothouse gebracht. Aldaar ingecheckt en door de Proctor (zo noemen ze de studenten die een oogje in het zeil houden bij elk gebouw) netjes naar mijn gebouw gebracht. Mijn proctor heet SWAPNA en komt uit India, wat een naam he.

Mijn kamer bleek uiteraard gelegen op de bovenste verdieping, 56 traptreden verwijderd van de begane grond (wat hier overigens de 1e verdieping is). Aldaar aangekomen smoooooooooooorheet en de grootste kamers van de verdieping al vergeven. Who cares, living in a closet, just another experience. Mijn kamertje is zo XS dat mijn bureau op de gang staat. Hahaha, is dat wat of niet.

Gelukkig werd ik opgevrolijkt door het (hebberig makende) Welcome package, want het grote fleece deken op het bed, een bidon, keycord, notitieboek en bidon bevat, allen met het prachtige harvad summer school 2008 logo. Nice.

Snel ff uitgepuft en opweg naar de shuttle service (ja die is er dus ja, dat had ik ook wel eerder willen weten. Nou ja later besefte ik dat die beveilingsman me dat had duidelijk proberen te maken, maar ik kon (*Q&$&) de halte niet vinden. OKE.) Zittend en puffend op het bankje kwam er een schattig chineesje naar me toe die vroeg of ik zin in rijst had, ik bedoel, of dat de busstop was. Ehm ja. JA. Ze bleek later ontzettend leuk en aardig te zijn en ik ben dan ook de rest van de dag met haar opgetrokken: inchecken, linnen bestellen, imminuzation form inleveren, nog een keer inchecken, foto voor ID card halen, eerder ingevulde papieren ergens anders inleveren, etc etc. Al met al van 10.45-17.00 uur bezig geweest met de hele shizzle (en nu moet ik mijn boeken en macbook nog purchasen!). Loser vincent kwam rond half 4 pas aankakken en die moet dus de hele boel morgen nog doen.

After that terug naar de kast en snel lange broek aangetrokken om te gaan eten in de prachtige harry potter dining hall. Jeetje nog nooit zo mooi gegeten. Zoek op google maar eens op Annenberg Dining hall, Zweinstein verbleekt erbij, hahaha. Ik zal z.s.m foto's online zetten btw, nu nog ff geen tijd voor. Het eten was overigens delicious, veeeeeeeeeel keuze, veeeeeeeeeeel vet maar ook gezonde salads en wraps etc. Uitblinkers vond ik de complete tafel vol met 3 soorten chocolate cake, de doehetzelf softijsmachine en... Tsja alles eigenlijk. Kortom; genoten van het diner met Han (zo heb ik haar onbegrijpelijke naam maar afgekort) en later ook met Vincent.

Op de terugweg een taxi gedeeld met twee zweedse meisjes die in Tipi Wan,ik bedoel Hans' gebouw slapen, die me ook erg aardig toeleken. Iedereen vind ik ontzettend aardig tot nu toe btw, het werkt zo goed als de meeste mensen alleen komen en iedereen vind het leuk om personen uit andere landen te ontmoeten. Grappig btw is dat ik vanochtend meteen al tegen de leden van mijn Harvardsummerschoolhyves aanliep, dus die heb ik ook even gemeet. Een van hen blijkt bij vincent op de verdieping te zitten, wat een toeval.

Na het eten hadden we nog een meeting waarin alle regels werden uitgelegd en daarna heb ik nog even (gratis) toiletrollen gehaald want dat was nog niet aanwezig.

Nu is het inmiddels 11 uur en nog steeds horribly hot, ik zweet als een otter en dat heeft me al verschillende opmerkingen van vincent opgeleverd, een kleine greep:

'warm he vince!' "wat wil je met zo'n dikke winterjas aan" (en nee, hij duidde niet op mijn kleding!)

"tas, mind your ass". Als variatie op de stem op de loopband van schiphol die continu omroept 'mind your step'.

Leuk. Nou dat leek me wel een goede uitsmijter voor vandaag, ik ga snel van vincents kamer af voordat ik helemaal een minderwaardigheidscomplex krijg, snel terug naar de saunacloset om daar mezelf onder mijn harvarddekbedje neer te vlijen.

Morgen mijn eerste les, ben benieuwd. Ga echt proberen van de avondklas naar de middagklas te komen, hopelijk lukt het.

Dag lieve mensen, blijf alsjeblieft reageren want dat is echt leuk voor mij om te zien.

Liefs,

Natasja




  • 21 Juli 2008 - 07:42

    Nicky:

    Als reactie op jou vraag om alsjeblieft te blijven reageren, bij dezen bern! Oh tas ik heb echt hard gelachen, it's so you!

    Het is hier nu 09.40u, m.a.w. jij zult nog wel in diepe slaap zijn. Heel veel succes vandaag met je eerste les. En met Vincent, dat wordt nog leuk met jullie twee hihi.

    Liefs!

  • 21 Juli 2008 - 08:28

    Luus & Nina:

    Wat weer een verhaal! haha we hebben weer hartelijk gelachen hiero. Ga zo door, 't is leuk om te lezen. Groetjes vanuit een bijzonder tropisch (lees: regenachtig) NL.

  • 21 Juli 2008 - 09:37

    Muti:

    Hey Natasja !! Het is een lust om jou verhalen te lezen, prachtig, en dan die opmerkingen van Vincent, jullie zijn nog dezelfde als toen jullie klein waren, donderstenen, geniet een beetje van elkaars aanwezigheid zou ik zeggen, hier in Groningen regent het de hele dag pijpestelen, morgen wordt het beter weer en aan het eind van de week zelfs 30 gr. Ik ga nu weer verder met werken, woensdag is muti vrij en vertrek dan naar Diever......Het is hier nu half 12 ik denk dat ij nog lekker slaapt....groetjes aan je broer en tot morgen dan maar weer hé....doei doei....liefs Muti

  • 21 Juli 2008 - 13:21

    Jeroen:

    hee!

    haha...heerlijke verhalen weer! ik zit me hier onwijs te vervelen op mijn werk dus jouw verhaal is even een verfrissende opkikker! ik ben benieuwd of ik in Valencia een Tipi Two tegenkom!;) heb ik ook weer iemand om mijn was te doen...

    mjaah..geniet er van!

  • 21 Juli 2008 - 16:43

    Anouk:

    take care babe...
    hier in NL heeft it hearrenfean bona kalou aangetrokken??

  • 21 Juli 2008 - 18:47

    Bolle:

    Hey Kleintje

    Heb al twee keer eerder een stukje geschreven maar ivm internet problemen is dat niet verzonden, achteraf maar goed ook , want kleine meisjes worden groot en kunnen zich mnatuurlijk best redden zonder alle goed bedoelde adviezen.
    Ben bilj dat je het naar de zin hebt. Take care.!!!!!!!

    TuTu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 102677

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: