Jaaaa foto's! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Jaaaa foto's! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Jaaaa foto's!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

28 Juli 2008 | Verenigde Staten, Boston

Zoals de titel al zegt, is het gelukt om eindelijk wat (oke heel veel!) foto's op m'n macbookje te zetten, het bleek nl. dat vincent's kabel daarvoor ook prima op die van mij paste, perfect. De link voor de foto's zal ik onderaan het bericht plaatsen (cliffhanger!)

Vandaag een lazy sunday, NOT. Half 8 wakker en pats! opgestaan, goed he. Even gekeken naar menno's family en de kleine baby, heel schattig. Daarna snel naar het ontbijt om de nodige energie binnen te krijgen voor another day of study. Rond een uur of tien (OKE 11) dan echt begonnen, 15 woorden gelezen en toen weer afgeleid. God daar moet ik echt wat aan doen, ik geloof niet dat studeren met een laptop met internet voor je neus zo goed werkt, ik kan amper 1,5 zin verwerken of mijn vingers vliegen alweer naar de internetknop. Vanaf nu laat ik overdag m'n laptop maar thuis, hoewel, vandaag studeerde ik ook thuis, dus waar moet ik hem dan laten? Oh ja hij kan ook nog uit, dat vergeet ik wel eens. Anyhow, dit kan zo niet langer, ik heb in de hele dag weer echt nog niet eens 20 blz gelezen en in dat tempo ben ik eind januari klaar, eh dat is iets te laat. En ik wil graag kunnen zeggen dat ik goed gestudeerd heb op Harvard en dat lukt niet in dit tempo. Moet gewoon wat strenger voor mezelf zijn. Maar nu weer even terug naar de leuke dingen.

's middags ff geluncht met vincent (han was out of town) en een Indiaans meisje (bambi-ogen and don't touch the cows kind of thing) en Oh my god dat was echt fantastisch. Ja die chick niet, het eten. Ze hadden namelijk een stuk of tien wafelmachines klaarstaan, waar je ZELF je baksel in en uit mocht scheppen (lees: slappe pap erin en 2:50min later perfect goudbruine, ronde pannenkoekwafel MET HARVARDLOGO eruit) en besmeuren met slagroom, jam en stroop. Hij smaakte niet zo goed als mijn betoog doet vermoeden, maar dat doet er niet toe. Helaas had ik m'n camera niet mee maar het zag er echt delicious uit.

Na de lunch lekker buiten op een kleed voor me uit gekeken/ gestudeerd met vincent in het gras. Rond een uur of vijf begon het echter kneitershard te plenzen en dat was of caurse een subtiel teken dat het tijd was om naar binnen te gaan. Half uurtje later heeft vincent me weer opgepikt vanaf m'n kamer ("is dat je onderbroek of een vloerkleed") en wonderbovenwonder weer samen gedineerd. Wonderbovenwonder, omdat onze broerzusrelatie dusdanig op de proef gesteld werd door meerdere factoren:

1. bij het rennen door de regen naar de bus die op punt van vertrek stond, verloor ik m'n harvard-id pas.
2. Hier kwam ik thank god op tijd achter, maar moest daardoor wel de bus weer uit en in de regen teruglopen om te zoeken waar ik hem verloren was
3. Dit was uiteraard de eerste test: ga ik achter mijn kleine zielige zusje aan of lekker eten?
4. Hij koos voor het eerste (geslaagd!)
5. En snel weer achter (ja achter!!) de bus aangerend in de hoop dat die moest stoppen voor een kruispunt
6. Wat inderdaad het geval was (we mochten instappen)
7. Vanaf de bushalte is het nog minimaal 200 meter lopen naar de eetzaal, met slechts 1 paraplu en een regenbui voor 10, het tweede gedeelte van de test
8. Een krappe voldoende voor vincent: hij besloot de paraplu te delen (maar hield hem wel zo schuin dat m'n nek steeds vol water liep!!!)


Na het eten uiteraard net de bus weer terug gemist en het regende nog steeds pijpestelen, maar een half uur wachten zagen we niet zitten. Toch maar gaan lopen, al had meneer hoekstra niet nog eens zin om zijn paraplu in half te cutten. Dus ben ik naast hem in de stromende regen naar huis gesopt, terwijl hij triomfantelijk droog bleef onder de plu. Je zag de mensen gewoon denken: wat een eikel, welke kerel laat een meisje nou in de regen lopen. In werkelijkheid had hij natuurlijk wel aangeboden samen eronder te wandelen, maar deed dat met zo'n zuur gezicht dat ik besloot het aanbod af te slaan. En bovendien, of de helft van m'n lichaam nou nat wordt of de hele slagerij, maakt ook niet meer uit.

Eenmaal thuis met de mascara op m'n knieën en m'n wenkbrauwen op m'n hals onder de douche gestapt en de rest van de avond gespendeerd aan het uitvinden hoe ik het handigste foto's kan opslaan op m'n macbook. Wel lastig allemaal hoor, maar als je het eenmaal doorhebt, reuzehandig.

Oke genoeg voor vandaag, het is hier alweer *shit* half 12 en half 8 gaat de wekker weer. Inmiddels 1,5 hoofdstuk achter op de planning, maar ik heb morgen nog tot half 4!

Liefs

natasja

ps:http://www.hierisnatasjaenditzijn.mijnalbums.nl



  • 28 Juli 2008 - 07:26

    Kim:

    Hey Natasja,

    de foto's zien er goed uit! Zo te horen vermaak jij je wel. Ik ben ook druk: of aan het studeren of werken. Maarja, moet nog ff tot 11 aug. en dan eindelijk klaar :D Ik wist trouwens niet dat Vincent er ook naar toe ging...haha...maar leuk dat jullie daar samen zitten. Studeerse en geniet er van!

    Xxx van Kim

  • 28 Juli 2008 - 13:12

    Menno:

    Hey lief,

    Je foto's zien er leuk uit skeet! Vooral die met die taartjes:) Zet er maar lekker veel foto's op! altijd leuk om te zien hoe het daar eruit ziet!

    liefs Menno

  • 28 Juli 2008 - 19:06

    Fons En Didy:

    Fijn dat het goed met jullie gaat aan de andere kant van de plas!Leuk om je te kunnen zien op de webcam.Ongelooflijk,ver weg en toch dichtbij!!!
    We zitten nu buiten achter de laptop(het is nu weer heerlijk aangenaam na zo'n hete dag)en hebben net de foto's bekeken.Lijkt allemaal wel groots en veel ruimte.Nog veel plezier en studeer ze.Houden je site wel in de gaten.

    Groetjes van Fons en Didy

  • 28 Juli 2008 - 20:42

    Bolle:

    Nooit gedacht dat na alle achterbank gevechten in de vakantie periodes in de voorgaande jaren jullie nog eens vrijwillig samen op één kleedje zouden gaan liggen. Adourable.
    Ps er zit een paraplu in het kleine vakje van de koffer (Dombo).

  • 29 Juli 2008 - 13:41

    Anouk:

    Tjena!

    Is het inmiddels gelukt en loop je weer helemaal bij? Misschien helpt een concrete planning (bijvoorbeeld per uur) om je targets te halen. Voor concentratie kan ik Ginseng aanraden. Hebben ze hier bv bij de Tuinen/Kruidvat e.d...zullen wel genoeg shops in the States zijn die het ook hebben. Maar erg herkenbaar met die internetknop. Als ik zo ga afstuderen en ook 2 dagen pw thuis werk gaat die kabel er echt uit zodat ik niks kan. Uit zelfbescherming ;-)

    Good news! Ik ben aangenomen bij de KNVB :) Ga dus een onderzoek doen naar de effectiviteit van de Jupiler League Fankaart. Niet alleen onder Fankaarthouders zelf maar ook onder de 20 Eerste Divisie clubs. Ik mag dus mooi met de auto van de zaak naar Leeuwarden, Veendam, Emmen, Zwolle, Maastricht, Roosendaal etc! Zo kom je nog eens ergens ;)

    Oh ja..kijk eens op www.ois.se wat er dan meteen op je scherm komt. Nice!

    ha det brah, kram


  • 30 Juli 2008 - 12:39

    Ytsje:

    Heee Natas,

    Leuk man die foto's!!! Je moet wel ff studeren hoor voor die paar duizend euro's :-)haha!! Succes je kan het.

    LIefs

  • 31 Juli 2008 - 10:31

    Nicky:

    Oh wat heerlijk om te lezen hoe je bro & jij daar met elkaar omgaan. Zeker met het commentaar van je vader kan ik me voorstellen hoe adorable dat moet zijn. Ik heb je foto's ook bekeken, en ik moet zeggen wat zit je haar leuk! Topkapper voor die prijs. En dat Harvard shirtje zit je ook prima, staat je goed bern. Grappig om te zien dat op het merendeel van de foto's maaltijden of andere etenswaren staan. It's so you. Nooit gedacht om ergens in de foodsector te gaan werken, Ben & Jerry's wereldwijd vertegenwoordigen oid? haha.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 102699

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: