Geslaagd/Gefaald (doorhalenwatnietvantoepassingis) - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Geslaagd/Gefaald (doorhalenwatnietvantoepassingis) - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Geslaagd/Gefaald (doorhalenwatnietvantoepassingis)

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

31 Juli 2008 | Verenigde Staten, Boston

Aloha!!

Na me weer een paar dagen ingehouden te hebben vond ik het nu wel weer eens tijd voor een teken van leven (alsof iedereen me niet de hele dag op msn ziet verschijnen;) dusssssss new story.

Vandaag was de grote dag van de midterms. Oftewel: mijn eerste 'tentamen'! Exact na 6 colleges al aan de bak voor een toets, niet niks vond ik zelf, en dat werd alleen maar bevestigd de afgelopen dagen tijdens het leren.
Al spreek ik redelijk huis, tuin en keuken anglaise, vakjargon en studeren is toch andere koek, bovendien heb ik alweer een half jaar (oke nu ik het zo zeg klinkt het een beetje triest) niets met engels van doen gehad, dus alles wat ik wist zat een beetje achterin mijn hersenpan, diep verstopt onder al die andere leuke dingen. Dusssss langzaam lezen, veel woorden opzoeken en maar het beste ervan hopen als je een willekeurige vertaling van de 14 opties die gegeven worden door het vertaalprogramma kiest. Al met al een vertrouwd verhaal: het hele weekend thuisgebleven om te studeren en uiteindelijk toch nog 3 van de 6 hoofdstukken moeten stampen op de laatste dag en dan gaat het opeens verbazingwekkend snel.
Vanmiddag was het zoals gezegd dan zo ver, het was een open boek tentamen, of "open book, open internet, OPEN EARTH! You'll have open everything, the only thing that's not open are your neighbours answers" zoals Mr. Nugent het weer fantastisch bracht. Oh ja, hij noemt het ook "midterm opportunity" ipv exam, nog zo'n mooie. Het was een beetje een vreemde gewaarwording om met je laptop voor je neus en je boek open alle mogelijkheden van de wereld te hebben, en dan nog sommige dingen gewoon NIET weten. Nou ja, naar eer en geweten ingevuld en morgen krijg ik als het goed is het cijfer al. -Als ik er zelf niet over begin, vraag dan maar niets, dan is het waarschijnlijk alles behalve een voldoende-.

Gisteren behalve de stress van de midterm ook nog de topicpresentatie van 'ons project'. In een groep van 9 mensen worden we geacht een (nieuw) product op een nieuwe markt te brengen, wij hebben gekozen voor Havaïanas (flipflops, slippers) in India, maar volgens mij had ik dat al verteld. Anyway, pal voor de les moest nog even besloten worden wie die presentatie zou geven en op de 1 of andere belachelijk manier keek iedereen naar mij. "you are so outgoing and presentationable" yeah right, voor clown spelen is nog altijd wel iets anders dan een presentatie voordragen die ik niet heb gemaakt, niet heb voorbereid, in een taal die ik niet goed spreek, voor een klas van 60 mensen die ik niet goed ken. Uiteindelijk heb ik het nog zover gekregen dat ik samen met iemand voor havaïjoker mocht staan. Zoals altijd misselijk van de zenuwen maar voor het eerst in mijn leventje was ik niet in staat deze nerves om te zetten in positieve energie. Dat klinkt wat yoga-achtig, maar iedereen die het kent begrijpt vast wat ik bedoel. Die zenuwen heb ik gewoon nodig om het beste uit mezelf te halen, maar als ik niet oppas slaat het om in een blokkade. Tot nu toe altijd peace of cake, maar op de 1 of de andere manier begon ik nu aan het einde van de presentatie te hakkelen als Erben Wennemars na het behalen van de wereldcup, al voelde ik me nu de loser van de 10km, want zolang duurde de 1,5 minuut dat ik daar stond voor mijn gevoel. Nou ja, snel vergeten en hopen dat het de volgende keer beter gaat. Maar toch, failure is not an option, zeker niet met zoiets.

Gelukkig had ik voor de presentatie ook een veer in m'n ass gekregen van de teacher, dus de weegschaal (!) was redelijk in balans. We hebben gisteren namelijk gesproken over de Dovecase. Dove, kennen jullie allemaal en waarschijnlijk ook de reclamecampagne over women with real curves, over het gebruik van 'normale vrouwen' ipv die skinny modellen zoals gebruikelijk in de wereld der beauty. Mijn leraar blijkt betrokken te zijn geweest bij de ontwikkeling en evaluatie van deze campagne, is dat niet cool? Veel reclamefilmpjes gekeken en ethische discussies gevoerd, leuk hoor. In de pauze nog even nagepraat en toen zei hij dat hij vond dat ik ook die dove-spirit had, sparkling personality blablalba. Ach wel lief van hem, waarschijnlijk alleen goed bedoelt omdat hij door al die onderzoeken van die marketingcampagne natuurlijk dondersgoed weet waar meisjes als ik mee zitten, letterlijk, of op zitten kan ik beter zeggen. Hoe dan ook, het was weer een zeer interessante en leerzame les, en zo word ik iedere dag een beetje meer wereldwijs. En de Mcdonaldscase was ook al zo leuk, nog even een foto (+ wat andere kiekjes) van bijgezet op m'n site:

www.hierisnatasjaenditzijn.mijnalbums.nl

En nu ga ik even sex and the city kijken, morgen weer een nieuwe dag vol studie en hopelijk veel leerzame en leeeeeeeuke momenten:):).

Liefs and thanks for reading again!!!

Natasja

ps; de walvissenkijken waar ik het eerder over had, zit vol. ga nu proberen of ik het buiten harvard om ook kan regelen!

• 31 Juli 2008 - 07:01

Nina:

Heee Natas!
    Nou ik mot nog steeds lachen om je verhalen. Heb net even je foto's bekeken op mijnalbum.nl en seht gut aus! (vooral dat eten...wat een verleiding) In NL is het smoorheet maar wel fijn. Ben bezig met m'n 1 na laatste dagje werken en dan 4 weken vrij. Jammer dat ik dan je belevenissen niet kan lezen want ik bivakkeer dan in een tent ergens in France. Heel veel plezier, succes met de cijfers... and we'll keep in touch.
    Groetjes, Nina

• 31 Juli 2008 - 08:24

Lavina:

PFFFFF natasje.....ik ben het weekend weggeweest naar scheveningen op vakantie (jaaaaa de wereld uit)en ik kom terug en denk: ik ga eens even op de site van natasje kijke..... EN WAT SCHETS MIJN VERBAZING? Een bericht van elke fucking dag! Ik ben nu inmiddels al drie ochtenden bezig om bij te lezen. Damn girl...stop talking go studying haha. Maar mafkees je heb alweer lekker veel gedaan en beleeft. Ik zal vanaf nu proberen elke dag te laten zien dat ik je steun als ik het bij kan houden. Ik ga weer aan het werk, ciaociao Bambino!

Liefs

• 31 Juli 2008 - 10:51

Nicky:

Ha Bern, wat leuk om te lezen dat je zo'n 'persoonlijke band' hebt met de teacher, hopelijk kan je 'participation' nog eens goed van pas komen bij het bepalen van je cijfer(mocht dat nodig zijn);). Volgens mij gaat het dus de goede kant op met het slijmenvooreenA!

Ben gister thuis gekomen van vakantie en heb vanochtend al jouw berichten bijgelezen. Geloof me, dat duurt wel even. Hoe dan ook ben ik blij dat ik ze gelezen heb, het klinkt allemaal echt fantastisch wat je daar meemaakt. De mensen die je ontmoet de courses die je volgt, echt het klinkt heel interessant. Je hebt een verstandige beslissing gemaakt om deze summercourse door te zetten. En de streberige houding van de andere studenten kan jou wellicht helpen om ook zo'n studiementaliteit aan te houden. He bern heel veel succes daar nog en succes morgen met het cijfer!

xx

• 31 Juli 2008 - 14:36

Muti:

Hoi Natasja,

Ik vond het gisteren prachtig je life in de eetzaal te mogen bewonderen. Zo krijg ik echt een beetje een realistisch beeld van jou leven daar en kan ik nu dus voor me zien hoe jij daar in die eetzaal zit, heel leuk !! bye the way, wederom mijn complimenten voor het prachtige stuk wat je weer geschreven hebt, mijn dank is wederom groot voor het vertier wat jij me geeft, het is steeds weer een prachtige belevenis....liefs van Mutivogel....

• 31 Juli 2008 - 21:17

Debora:

Pff wat een verhalen weer meid!! Echt leuk om te lezen en weer helemaal in de natasja style, haha... Ik had nu alle tijd ff om ze te lezen, om dat Sander helaas nog steeds ziek op bed ligt. Enne ik begrijp helemaal wat je bedoeld met de euro-dollar koers. Hier in ecuador betalen ze ook met de dollar, en als alles niet al spot goedkoop was dan is dat het nu wel, echt fantastisch!!! Meid veel plezier nog daar!!!
    Liefs Debora

• 31 Juli 2008 - 22:13

Bolle:

Mis de traditionele blos tijdens de presentatie.
    Adviseer je om je "dove-spirit" te vercommercialiseren in het het land van de onbegrensde mogelijkheden, zomogelijk met ondersteuning van wat one- liner van je broer , zoals in eerdere berichten gemeld.
    TuTu

• 02 Augustus 2008 - 16:19

Menno:

Lief, nou beetje late reactie maar ik heb het ook zo druk met het pitch en putten he!!:) Maar vandaag wel even een belangrijke overwinning geboekt op Gijs. Leuke foto's van je in big city of Boston. En ik zag dat je 294 traptreden hebt overleefd? Wat voor ene gebouw was dat?
    Is het nog gelukt om vandaag naar walvissen te kijken?

xx

• 06 Augustus 2008 - 07:12

Marieke:

Ik heb de foto's bekeken, ben nog niet door de verhalen heen, maar ze zijn tot nu toe helemaal geweldig :D ga zo door en jij wint die erasmus prijs sowieso! :) xx je nichtje