Vanaf nieuwe laptop met nieuwe plannen! (alweer?) - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Vanaf nieuwe laptop met nieuwe plannen! (alweer?) - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Vanaf nieuwe laptop met nieuwe plannen! (alweer?)

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

07 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Boston

Ja alweer ja... Hoewel deze is niet helemaal nieuw, maar wel voor mij. Hoe dat zo kan? Jullie twijfelen er vast niet aan dat ik jullie dat ga vertellen;), and indeed I will.

Mºn huisgenootje Paula kwam mijn kamer in vanavond, tranen in dr ogen, het schaapje. Haar moeder (die met haar meegekomen hier naar toe en 4 weken lang in een hotel zit, hoezo moederskindje;)) had de nieuwe DVD van Justin Timberlake voor haar gekocht en ze is helemaal lyrisch stapelgek van hem, dus thuisgekomen kwam ze gillend naar mºn kamer dat ze de dvd had. Helaas voor haar kwam ze ook 5min later met waterlanders en al terug, dat haar laptop hem niet afspeelde en of ze dan die van mij mocht proberen. Tja mijn appeltje deed het wel natuurlijk en nu ligt ze al de hele avond op mijn bed te zwijmelen en zit ik op haar laptop op de gang (leestekens zitten compleet ergens anders) te luisteren naar haar kreetjes van geluk als Justin weer eens een mooie move maakt.

Anyways. Alweer een paar dagen voorbij, ongelooflijk wat zeg ik bijna een week. Kan het niet vaak genoeg zeggen maar de tijd gaat zo ontzettend snel, het is nog maar net geleden dat ik stralend van geluk mijn A in ontvangst nam en nu is dat alweer compleet weggeebd (ja sorry die trema ga ik echt niet vinden op dit ding) en in plaats daarvan is er nu de stress voor het project en het final exam. Ook had ik afgelopen dinsdag de case presentatie. Die van ons ging over Bottom of The Pyramid Marketing, wat in het kort inhoudt dat er 4 miljard mensen op deze wereld rondkomen van 2$ of minder per dag en dat deze doelgroep nog altijd zeer weinig aandacht krijgt van bedrijven, terwijl ze gezien het volume wel degelijk interessant zijn om bv basic producten als shampoo te verkopen. Winst zou dan niet moeten komen uit marges maar uit volume, blablabla. heel interessant, de bedoeling was dat we zouden presenteren over onze discussie met de groep. Nou zet 9 mensen uit de hele wereld bij elkaar om 1 discussie te voeren en je hebt... World War III, hahaha. Echt een wirwar van verhalen, totaal geen lijn en men bleef dezelfde voorbeelden maar herhalen (die iedereen in het boek had kunnen lezen en zodoende dus geen enkele meerwaarde bevatten). Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en ben aantekeningen gaan nemen van ieders uitkraamsels, heb vervolgens na een half uur HALT geroepen en uit al die uitspraken en meningen een thema met 4 bijbehorende discussiepunten gedestilleerd. Wonder boven wonder was iedereen het er mee eens en dus hebben we dat topic, met die vier discussiepunten en daarvan de voors en tegens de volgende dag gepresenteerd. GREAT.Mijn hemel he, we hadden daar de rest van het jaar kunnen zitten!

Presentatie zelf ging ook wel goed (ik hoefde alleen de Powerpoint te bedienen, vandaar;)), ik had onze vier discussiepunten voor de afwisseling nog even vrolijk afgekort tot DUCK; Definition difficulty, Utility, Conflict en Knowhow. Plaatje van een witte eend erachter en je hebt ieders attentie. Leuk leuk leuk.

En ooooooooooooooooh Vincent en ik hebben nog even plannen gemaakt, super. We hebben een trip geboekt naar de Niagara Falls dit weekend. Meneer wilde er een dagtocht van maken maar had even niet bij de schaal van de kaart gekeken, die overlopende rivieren zijn toch al snel zoºn 800km hiervandaan. Gaan wij wel eens een dagje naar Parijs? Nou dan. Zodoende gaan we nu met een georganiseerde reis, zaterdagochtend weg, 1000 islands bezoeken, hotel, zondag Niagara falls en dan weer terug. Superveel zin in, maar studietechnisch gezien niet helemaal handig natuurlijk met de laatste week in het vooruitzicht.
Ook hebben we besloten niet met de trein maar per vliegtuig door te reizen naar Washington, het was maar 30$ duurder en scheelt 5 uur boemelen. Volgende week donderdag heb ik final exam, vrijdag niks en dan zaterdagochtend 09.00am vertrekken we dus PATS naar Washington DC. Vanaf daar nog even kieken hoelang we blijven en wanneer we doorgaan naar NY, maar komt wel goed. Meneer Hoekstra gaat als ik terugvlieg nog een weekje naar Miami (mijn god als ik dit zo teruglees klinkt het allemaal heel hautain, laten we het maar op de IB-groep, twee lieve lieve ouders en hard werken houden;), dus die vermaakt zich wel.

Ondertussen snel het een en ander aan het afraffelen voor ons Havaianasproject en natuurlijk nog het gebruikelijke hoofdstuk en de cases van die dag lezen. Poeh valt niet mee hoor, en vincent werkt zich helemaal de pleures. Morgen hebben we twee guest-speakers, 1 van Procter & Gamble, zegt jullie zo misschien op het eerste gezich niks, maar kijk maar eens achterop de verpakking van de wasmiddelen, toiletpapier, Pringels, Duracell en weet ik niet wat nog allemaal meer, dat bedrijf is echt BIG. Ga misschien wel proberen daar mºn afstuderen daar te doen, wie weet maak ik nog een kans met Harvard op mºn CV;). Waarom zei ik dit, oh ja. Ik ben dus blij dat ik morgen eindelijk eens achterover in mºn stoel kan leunen tijdens college, en niet zo veel hoef voor te bereiden, HEERLIJK.

Oei oei oei volgens mij heb ik de 'ik vind het leuk om je verhalen te lezen in mijn pauze' tijdslimiet allang weer overschreden, nog zoveel te doen en te vertellen, maar laat ik het hier maar bij houden. Ik ga wel weer voor me uit zitten te staren, aangezien er nog steeds zo nu en dan gilletjes van mijn kamer komen bekruipt mij het gevoel dat ik voorlopig nog niet naar bed kan;).

Take care, bedankt nog voor de reacties en felicitaties naar het behalen van mijn cijfer, maar geloof me, dit hadden de meeste van jullie ook gekund, hahaha.

Liefs en dikke tut,

Natasja

Ps; het klinkt allemaal wel leuk en enthousiast, maar de afgelopen dagen heb ik ook echt wel een dip gehad. Het nieuwige is er nu wel een beetje af en begin te beseffen dat het hierna niet afgelopen is, maar dat ik na 1 ("$="$ week alweer vertrek, en dan voor 6 # maand.Echt raar. Voelde me even niet zo lekker en heb echt al dagenlang last van hoofdpijn tijden studeren en college, heel irritant. Gisteravond maar even vroeg naar bed gegaan (lees: direct na het eten, 8 uur) beetje Sex & the City gekeken en daarna lekker geslapen. Nu gaat het wel weer beter, maar toch. Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn.

  • 07 Augustus 2008 - 06:56

    Muti:

    Wederom een prachtig verhaal, nog even een reactie op het hier bovenstaande, ik wens je sterkte het valt ook soms niet mee en het is ook zwaar om de hele zomer te studeren en niet van het mooie weer te kunnen genieten. Dat is het nadeel, ook dat je na een week alweer weg moet..is niet makkelijk.......meid, denk er nog niet teveel aan en geniet van je tijd daar en van de leuke dingen die je straks met Vincent gaat doen na je studie op Harvard. Nogmaals bedankt voor het leesplezier dat je me elke keer geeft...Muti x

  • 07 Augustus 2008 - 07:19

    Kim En Haar Mama:

    Hey Natasja,

    namens ons ook gefeliciteerd met je "A". We lezen je verhalen trouw en het klinkt allemaal erg leuk! Snap dat je het ook wel moeilijk vindt, dat je straks 6 maanden weg bent, maar geloof mij...ook die tijd zal snel voorbij vliegen. Meid, geniet er nog even van en fijn weekend gewenst (Kim is hier semi jaloers). Tot de 25e!

    Groetjes en liefs Kim en haar mama.

  • 07 Augustus 2008 - 12:23

    Anouk:

    He Taz,

    tuurlijk, niet alles is rozengeur en maneschijn, dat snappen wij ook wel. In the States is het immers niet anders dan hier in NL. Misschien helpt een avondwandeling tegen je hoofdpijn. Na zo'n wandeling zal je vast beter slapen, en 's avonds is het weer vast al iets koeler.

    Of misschien moet je hoofd even wennen aan zoveel gedisciplineerd studeren haha ;-)

    Wat betreft die ene week @ home, je hebt er zelf met je volle verstand voor gekozen en het gaat ook echt wel goedkomen! It's Spain girl, not Australia..:)

    TATALATERRRRRRRRRRRR

    (ik mocht voor de SCH website trouwens Syb ex van de kast interviewen omdat ie op de open dag komt optreden, maar dat zou dan over een uur moeten plaatsvinden en aangezien ik @work ben kan dat natuurlijk niet. Jouw weblog lezen kan natuurlijk wel ghehe;) )

  • 07 Augustus 2008 - 13:40

    Didy:

    Tijd gehad om even uitgebreid je verhaal te lezen.
    Hoop dat je een gezellig weekend hebt met Vincent en wie weet zijn na deze ontspannen dagen je lichamelijke ongemakken ook verdwenen en kun je er volgende week weer tegen.Heel veel plezier samen! Groetjes Didy

  • 07 Augustus 2008 - 14:40

    Moniek:

    Heey meid,

    Nog gefeliciteerd met je A, goed joh! Kan me voorstellen dat je zin hebt in die Niagara Falls, ik heb ze op een placemat staan en ze zijn erg mooi ;).
    25ste ben ik erbij trouwens hoor! Ik hoef niet te werken, dus ook niet te ruilen :). Veel plezier nog en ik zie je de 25ste whoehoe!!

    Liefss Mo

  • 07 Augustus 2008 - 17:33

    Bolle:

    Hey Kleintje

    Proud to be your Dad

    TuTu

  • 07 Augustus 2008 - 19:20

    Nicky:

    Ik zeg: prima plan wat je gaat ondernemen met broerlief. Probeer vooral aan de leuke momenten te denken die je nog te wachten staan. Na al je studeer- en zwoegwerk zal het een prima beloning zijn. Iedereen heeft wel eens een dipje, zelfs in het buitenland. Don't worry. En mocht het te snel gaan VS en Malaga, dan wacht je toch ff een semester, gaan we gewoon tegelijk naar het buitenland:D Lekker je afstudeerstage in het buitenland doen, ook niet verkeerd toch :) En als je het allemaal wel doorzet, waar ik natuurlijk vanuit ga jij bikkel dan is een retourtje snel en goedkoop (vanaf eelde) geboekt ;)

    Take care Bern

    P.s. had vandaag een vrouwke aan de lijn die ook op de merkebuorren had gewoond, hóe toevallig:)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 102753

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: