Segunda semana - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Segunda semana - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Segunda semana

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

15 September 2008 | Spanje, Málaga

Holaaaaaaa amigos!!!

Jaaaa m’n Spaans gaat met sprongen vooruit, dat kun je zien. Kuche kuche. Ik bak er nog steeds geen paëlla van kan ik je vertellen, maar daar heb ik afgelopen week wat op gevonden: in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik in de Corte d’Ingles (de Spaanse Bijenkorf x10 m2!) de complete dvd box van Sex and the City gekocht, OEPS. Helaas keek ik daarna pas op m’n bankrekening om tot de conclusie te komen dat er deze maand niet zoveel ruimte meer is voor de aankoop van luxegoederen. Maar goed, wie heeft eten nodig als je SATC hebt; we kijken aqui en nuestro piso braaf elke dag 1, 2, 3, en soms zelfs 4 episodes Sexo en Nueva York. In het Spaans dan he, nasynchronisatie viert hoogtij in de Spaanstalige landen. Nederlandse ondertiteling erbij en voíla; ik kan zonder schuldgevoel m’n Spaanse boeken opzij gooien voor een lesje escuchar Española.

Andere highlights van deze week: we hebben een pisogenoot!! Dat skeelt toch mooi weer even 90 eurootjes in de maand. Helaas hebben we het plan om winst te maken aan ons appartement over boord moeten gooien, geen dooie kat wilde nog begraven worden in de overmaatse walk-in closet, dus zijn we maar drastisch gedaald met de prijs en hebben Annerieke en ik ter compensatie besloten lichtelijk te sjoemelen met de servicekosten, dat merkt ze toch niet, hehehe. Jaaaa duur die airco (a). I’ll go to hell, for sure.

Achteraf weet ik niet zo goed of deze Duitse junkfrau de juiste keuze was, want die ze werkt me nu al onwijs op m’n zenuwen. Three is a crowd, derde wagen aan het wiel, you name it, I agree. Feit is niet alleen dat ze nul komma nul levensvreugde uitstraalt, de oorzaak daarvan doet het hem; dames en heren, deze boergondiër*****, levensgenieter******, vreetzak*****, potvis*****, chubby girl******, vetje*, podde*, miss piggy**, big mac***, taz fat ass*, brok vlees****, lovehandler******, of hoe ik ooit ook in m’n leven genoemd ben, heeft een f*cking pro-ana in huis genomen. Ja je leest het goed, een anorexia, een eersteklas etensontwijker aka bottenzak. Als je deze levensstijl verheerlijkt, zou ik je aanraden nu vooral niet verder te lezen, dan zou je ondervoede hartje nog wel eens geraakt kunnen worden.

Miss S. Kelet heeft sinds haar aankomst ongeveer 1/5e gegeten van wat ik op een dag naar binnen werk. Misschien nog wel minder. Toevallig heb ik haar gisteren extreem goed geobserveerd, komt ie: ontbijt: stukje watermeloen met zo’n mini yoghurtje, lunch; miniyoghurtje, tussendoor: 1 wortel, avondeten: sla met tonijn. THAT’S IT. En nee, dit keer geen overdreven weergave van de werkelijkheid; dit is conform de waarheid. Vergeleken met de bewoners van het gemiddelde kerkhof is ze misschien een beetje aan de stevige kant, maar voor de rest is het vel over been. De eerste dagen maakte me dat erg ongelukkig, als ik achter haar loop word ik misselijk, van mezelf welteverstaan. Zij doet iets wat ik m’n hele leven al kansloos in faal: grandioos afvallen. Maar ja, eten is gewoon zo lekker! En het erge is, dat vind zij dus ook. Sterker nog: ze praat er de hele dag over, ze doet het alleen niet. Of we die tapas al hebben geprobeerd, hoe ze zelf sladressing maakt, dat ze in een restaurant gewerkt heeft (op basis daarvan hebben we haar in huis genomen, we dachten kan ze mooi voor ons koken; wisten wij veel!!), dat ze een jaar in de States gewoond heeft en daar alles at wat los en vast zat. Op zo’n moment wil ik haar echt naar de grond slaan, of keihard in haar gezicht schreeuwen dat ik haar kop tussen de koelkastdeur ga smacken als ze nu haar skelettenkop niet dicht houdt. Mmm, tot nu toe heb ik me nog kunnen beheersen, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst;). Ik ben een slecht mens.

En ik ga zo sporten . Want stiekem komt het natuurlijk allemaal voort uit jaloezie, dat begrijp je.

En ik had vandaag m’n Spaanse presentatie. Ja ik weet dat ik in het vorige verhaal gezegd heb dat ik hem toen al had, maar nadat yo tot 2 uur ‘s nachts had doorgetrokken, bleek dat er maar één persoon per dag hoefde, en ik was dus pas vandaag aan de beurt. Het onderwerp was één van je hobbies, eh die heb ik dus niet. Nou ja niet echt tenminste. Dus toen heb ik maar stedentrips maken gedaan, leuk he. Weet je wat, ik plak hem er even onder, kunnen jullie zien op wat voor niveau (=laag) ik nu zit.
==================
“Bienvenido a mi presentacion, me llamo Natasja Hoekstra y soy Holandesa. Durante mi estudio Economía Comercial en una escuela superior he estudio el idioma Español por uno año. Pero, es mas de uno año pasado. Así es que no hablo Española bien. Pero trataré!
El tema de mi presentacion es hacer excursiones de las ciudades. Por desgracia no tengo bastante dinero por hacer todo del viajes que quería, pero trato de hacer mínimo una vez por año visitar una ciudad Nuevo por mi. Me gusta hacer excursiones de las ciudades por varios razónes:

-Hago los viajes con gentes me gusta: mi novio, mi madre o padre, o mi amigas.
-Normalmente dura solo unas dias, pero siente como mas tiempo, por ejemplo; tres dias siente como una semana. Y además olvido mi quebraderos de cabeza
-Me gusta va en avion.
-Me gusta estar en un ambiente differente que normalmente.
-Me gusta aprendo mucho en un poco término; sobre un país y el cultura y el costumbres.

Este año he ido a Rome, Washington, Boston y Nueva York. He visité Estados Unidos, por que estudiaba en la Universidad de Harvard este verano. He seguido un curso International Marketing. De estas ciudades encuento Nueva York el más bonito y interessante. Porque varios razónes:

-Esta un perceptible energía muy fantástico.
-Ve objetos que ve normalmente a une película, por ejemplo: edificio Empire State, Brooklyn Puente, ground cero, Nueva York skyline, Plaza Times, Wall Street y Central Park.
-A causa del tipo de cambio, todo los productos son muy barato y pude comprar muchas ropas.
Durente un excursion de la ciudad duermo a un hotel, casi siempre includo desayono. Llevanto pronto, por miro la ciudad, por ejemplo; un museo, o edificios añosos. Naturalmente salgo de compras a tiendas de ropas. Casi siempre como en el centro de ciudad, y en medio de hago un terraza.
Ciudades en Europa donde quería ir, son; Londres, Berlín, París y aqui en España; Queria ir a Sevilla, Granada y naturalmente Barcelona. Según espero es possible. Ciudades fuera de Europa donde quería ir son: Rio de Janeiro, Moscú, Sydney, San Fransisco y Hongkong.

Muchas Gracias por votre attencíon!”
============
Debora, Marieke, JT, Lavina en alle andere Spaanstaligen mogen niet op dit bericht reageren;), hahaha.
=====

Verder ben ik afgelopen weekend weer uitgeweest, ik moet het toch leren!! Ze hebben hier wel een heel leuk gebruik, dat heet “se botellon” . Een aantal avonden per week, meestal vrijdag en zaterdag, komt alles wat onder de 30 is ergens in de stad samen met een hoop drank om dat vervolgens op een straat of op een plein te nuttigen. Ik had er wel al van gehoord maar nog niks van gezien en ik moet zeggen, het was impressive. Tussen de stad en de haven was een complete straat afgezet waar echt minimaal 1000 man (Spaans links, Erasmus rechts;)) gezellig bij elkaar stonden en zaten. Op de hoek van de straat kneep oom agent een oogje toe en daar gingen we dan. Ik moet eerlijk toegeven, zo en el calle con mi ass was het erg gezellig. Rond een uur of half 3 zijn we afgezakt naar een bar in de stad, rond half 5 richting huis. Annerieke en Ana (laten we het beestje bij z’n naam noemen, hoewel ze eigenlijk Martina) hebben het nog gepresteerd zaterdagavond nog eens te gaan en Ana zelfs zondagavond ook nog, ik niet. Vond 2x in 2 weken al een hele prestatie voor mezelf.

Vrijdag- en zaterdagmiddag heerlijk op het strand gelezen, en wat is het weer in Nederland? Hahaha, geintje. Flink verbrand nog ook, was in coma geraakt op m’n buik. En deze chica (wat hier overigens een normale benaming is voor een vrouwmens, ipv een vulgaire aanspreekvorm door dronken kerels of alles met opleidingsniveau lager dan mbo) heeft met haar Spaanse skills zonnebrand gekocht dat het bruiningsproces versneld ipv vertraagd. Oepsos. Maar ja; te duur om nieuwe te kopen, soy Holandesa tenslotte.

Tja dat is het voor vandaag, ik heb net bedacht dat ik ieder verhaal ga afsluiten met een debiel weetje, daar komt ie dan:

Onze lerares vertelde dat de staart van een stier hier een delicatesse is.

(…….)

Liefs,


Natasja

*copyright broer Vincent
** copyright vader
*** copyright klasgenoten
**** copyright moeder
***** copyright lover Menno
******* zelfbedacht ter overdreven weergave van de werkelijkheid, ter opleuking;)


  • 15 September 2008 - 18:29

    Bolle:

    Economisch gezien wellicht een goede move zo`n arex huisgenoot probeer de inkopen ook gezamelijk te doen en je houd een hoop peseta`s over.
    Excuze por **

    TuTu

  • 16 September 2008 - 10:01

    Menno:

    He boergondiër,

    Volgens mij heb ik je nooit zo genoemd maar vind het wel een leuke nickname voor je:)
    Dus je hebt voor het eerst in je leven 5 minuten achter elkaar Spaans gepraat! Nou dat is toch al een hele prestatie:)Wat vond je docent(e) ervan? Bueno hecho??

    Uh right... En al etensplannen gemaakt met Annerieke en het skelet om die stierenstaart te verorberen?

    liefs Menno

  • 16 September 2008 - 12:23

    Bern:

    Hoi levensgenieter,

    Heb enorm om je verhaal moeten lachen. Jemig je bent echt één brok sarcasme. Heerlijk. Geniet van de stierenstaartmaaltijd, kan me voorstellen dat boergondiërs daar van houden.

    tata, x bern

  • 16 September 2008 - 12:53

    Anouk:

    uitgaansbeest Taz, wordt hoog tijd dat je meegaat naar Awakenings dan ;)

  • 17 September 2008 - 14:35

    Marieke:

    ik weet dat ik niets over je spaans mag zeg, maar moet één ding toch écht ff kwijt. de taal 'spaans' is niet española, maar gewoon español. española gebruik je alleen maar als een persoon spaans is :D zo.. ben ik mijn ei weer kwijt, *opluchting*.
    ciaoooooooo!

  • 17 September 2008 - 14:35

    Marieke:

    ik weet dat ik niets over je spaans mag zeg, maar moet één ding toch écht ff kwijt. de taal 'spaans' is niet española, maar gewoon español. española gebruik je alleen maar als een persoon spaans is zo.. ben ik mijn ei weer kwijt, *opluchting*.
    ciaoooooooo!

  • 17 September 2008 - 14:35

    Marieke:

    ik weet dat ik niets over je spaans mag zeg, maar moet één ding toch écht ff kwijt. de taal 'spaans' is niet española, maar gewoon español. española gebruik je alleen maar als een persoon spaans is zo.. ben ik mijn ei weer kwijt, *opluchting*.
    ciaoooooooo!

  • 18 September 2008 - 08:27

    Lusanne & Nina:

    Lieve Natas,
    We zijn blij te mogen constateren dat je niet in de redactie vd lustrumkrant hebt gezeten. My god wat zal die krant dik geworden zijn. Maarrrr...we lezen je lappen tekst wel met veel gelach! We voegen er dan ook vaak aan toe: ja hoor daar gaat Natas weer met d'r humor! En dan weer gebulder vh lachen. ALles goed met je zo te lezen. Hier ook! x van ons

  • 19 September 2008 - 08:54

    Jeroen:

    hee, goed weer van je te horen! ik denk al wat stilletjes..maar gelukkig vermaak jij je prima:) en geez die presentatie is erg impressive!!! ciao!!

    groetjes daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 102671

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: