Nos han robado.... Give me my Mac Back! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu Nos han robado.... Give me my Mac Back! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Natasja Hoekstra - WaarBenJij.nu

Nos han robado.... Give me my Mac Back!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

28 September 2008 | Spanje, Málaga

Nos han robado, oftewel ze hebben ons beroofd. Een Spaanse zinnetje dat ik gisteren noodgedwongen voor het eerst uitgesproken heb en wat ik waarschijnlijk niet snel zal vergeten. Helaas betreft het hier geen simpele grammaticale oefening in de Spaanse les, maar bittere waarheid. Vrijdagnacht is er namelijk ingebroken in ons appartement. Mijn splinternieuwe Macbook waas uiteraard roofgoed, tezamen met Annerieke´s laptop. Gelukkig hebben ze voor de rest niks meegenomen, op een DVD van mijn SATC dvd box na, die zat erin:(.
Het stomme is dat ik het achteraf nog gehoord heb ´s nachts ook. We gingen vrijdagavond slapen rond een uur of 1, en daarna was ik steeds onrustig. Ben er 2x uitgeweest, naar de kamer gelopen, rondgekeken en weer terug. Geen idee waarom. Toen ik voor een derde keer wakker werd hoorde ik de ramen ´gammelen´(bij gebrek aan een beter omschrijving), ik dacht nog ´goh waait het nou zo hard (het regende namelijk ook al, dat hoorde ik wel correct). Achteraf waren dat natuurlijk de nachtelijke bezoekers, ze zijn namelijk -ondanks het feit dat we op de 1e verdieping wonen- via het raam binnengekomen. Hoe dat zo, nou zo zo. Het huis naast ons wordt namelijk nog eh, gebouwd, dus er was daar allerlei bouwmateriaal voorhanden en ze hebben dus heel simpel een plank van die betonnen bouwval op onze airco gelegd, zo onze ramen opengeschoven, tadaaa pak alles maar wat je pakken kan. /$"&/$|~~¬¬#¬|@ en nu is dus mijn ziel, mijn zaligheid, mijn hart, mijn baby, mijn houvast, mijn laatste connectie met de Nederlandse taal, tezamen met al mijn typografische, fotografische, filmische en muziekale herinneringen, van mij vervreemd.

May de dader burn in hell.

Zaterdag heeft dus in het teken gestaan van het politiebureau en diepe rouw, want ja, rouw om een materialistisch goed bestaat ben ik achtergekomen. Het uit zich vooral in alle laptops die ik op tv of om me heen zie vervloeken, eindeloos meimeren over alle foto´s, filmpjes, documenten en muziek die ik kwijt ben, staren naar de lege plek op de tafel en terugdenken aan het moment dat mijn mac en ik elkaar voor het eerst diep in de ogen keken. Mijn lieve cycloopje weerspiegelde mij op zijn beeldscherm, het wit scheen me vriendelijk tegemoet op de zeldzame momenten dat hij uitstond, het appeltje vrolijk verlicht op de achterkant wanneer in gebruik. Go, went, gone...

Zucht.

Hoewel al mijn herinneringen op dit moment vertroebeld worden door dit droeve verlies, zal ik proberen te reproduceren wat zicht afgelopen week zoal nog meer in mijn leven heeft afgespeeld.

Naast de gebruikelijke Spaanse blunders (ik noemde 4x achter elkaar een boot - barco, een basco =land) heb ik deze week mijn Nederlands-Spaanse woordenboek laten liggen, dus vanaf nu zal het nog erger worden met de blunders, aangezien ik geen woorden meer op kan zoeken:S. Gelukkig is morgen de laatste les waarbij we stilletjes een film gaan kijken, ik zal wel per ongeluk een boer laten ofzo, kan me niet voorstellen dat er een hele les voorbij zal gaan zonder dat ik minstens 4x een knalrood hoofd krijg.

Verder heb ik een poging gedaan mijn vakken bij elkaar te sprokkelen, bleek dat die afgelopen week al begonnen zijn, oepsie. Beetje raar dat ze dat niet even melden, maar ja. Annerieke en dus snel op zoek naar de ons toegewezen mentor, maar die blijkt echt onbereikbaar te zijn, zoal via mail als en persona. Dusss nu weet ik nog steeds niet waar ik aan toe ben, alles is in het Spaans, van de vakomschrijvingen tot de vakken zelf aan toe. Heb alles maar uitgezocht wat verkoop en marketing behelst, en dan nog misschien een paar vakjes bij communicatie, hoop dat het genoeg is. En oh jaaaaaa natuurlijk doe ik de vervolgcursus Spaans op B2 niveau, toch weer even 2 ECTS in de pocket als ik die afrond.

In tegenstelling tot in NL worden de vakken hier trouwens 3 of vier keer per week gegeven. En nee niet de zelfde lessen, verschillende. Dus gewoon als ik 1 vak kies, krijg ik daar 4x in de week les van, muy intensivo. Nou ja, morgen maar weer eens op zoek naar onze begeleider en nu nog even wat rondzoeken. Zo nog eventjes richting een kroegje en dan van tukkenstein.

ENOUGH, ik kan geen vrolijke stukjes meer typen, dit toetsenbord voelt als vreemdgaan.

Liefs,

Natasja

ps: donaties voor de aanschaf van een nieuwe Macbook, tegen die belachelijke Nederlandse prijzen ipv die zalige dollar, kunnen worden overgemaakt op 36.90.70.232 t.a.v. Natasja Hoekstra.

Grapje. Niet doen. Lang leve de IB-groep.



  • 29 September 2008 - 08:02

    Lisanne:

    Zoo wat een gebeurtenis op de dag dat mijn tienerjaren voorgoed uit het zicht zijn! Maar wel shit zeg!! Nou heel veel plezier en succes nog!
    Liefs, Lies

  • 29 September 2008 - 09:17

    Tiny:

    Hallo Natasja.

    Lees ik na lange tijd weer eens jouw reisverslag en dan krijg ik zo'n rot bericht voor mijn netvlies.
    Wat een ramp voor jou zeg!!!

    Ik kan me voorstellen, dat je nu even geen zin hebt om iedereen te laten genieten van jouw uitgebreide en altijd vrolijke reisverslagen.

    Veel sterkte meid en kop op!
    Wie weet, misschien kan de Spaanse politie toch nog wonderen verrichten.

    Groetjes van Harry en Tiny.

  • 29 September 2008 - 12:04

    Ytsje:

    Hee Natas,

    Balen zeg van je laptop!!! Heb je het verder naar je zin in Spanje??? Nou succes en geniet ervan het wordt hier nu herfstachtig weer.

    LIefs

  • 29 September 2008 - 16:09

    Moniek:

    Oh oh dat meeen je niet! Van alle materialistische dingen, lijkt het mij het ergst als je laptop gestolen wordt. Alles staat erop! En dat je het ook nog gehoord hebt; getsie..
    Gelukkig heb je IB-groep nog, die blijft je onvoorwaardelijk steunen ;).
    Probeer er verder van te genieten daar, want zoals Yt al zegt, hier komt de herfst eraan!

    X Mo

  • 30 September 2008 - 13:04

    Nicky:

    Dat is typisch zo'n geval van: zoiets overkomt mij niet. Dan sta je toch vreemd te kijken als het wél gebeurd is. enorm balen. ik leef met je mee want ik weet hoe dierbaar de Mac voor je was en hoe leuk je met die webcam en lachspiegels aan het experimenteren was. Helaas kan ik je geen donatie doen aangezien mn geld al op gaat aan het wereldnatuurfonds en unicef. Volgende keer zal ik het aan een 'beter'goed doel besteden;)

    bern, kop op. veel succes en geluk daar en blijf ervan genieten :)

    xx

  • 30 September 2008 - 14:50

    Muti:

    Sterkte mijn lief kind, donderdag ben ik er om je op te beuren, zullen we die inbrekers eens even te grazen nemen...gggrrrrrr tot snel, je moeder x

  • 01 Oktober 2008 - 10:57

    Menno:

    Het is inderdaad herfstweer hier! En dan te bedenken dat jij nog in shirtjes en rokjes loopt terwijl we hier alweer de sjaal en de handschoenen uit de kast kunnen halen.... nou js bijna dan:-)

    Wat geweldig dat je een nieuw appartement hebt! Dus ik neem aan dat als ik volgende week kom er geen kakkerlak te zien/horen/voelen is!!

    xx Mennoooo( zoals ze in Enschede zeggen)

  • 03 Oktober 2008 - 06:42

    Marah:

    gatsiedakkie hé!
    dat wordt voortaan met je (nieuwe) labtop onder je kussentje slapen ;)
    xx

  • 07 Oktober 2008 - 14:52

    Marieke:

    Hola muchacha!
    Como estás? Todo bien ayá en España? Como ha estado en el sur de Europa? Tiene que prácticar su Español, verdad? Entonces, vamos a enviarnos correos en Español, es mejor. ;-)

    Le dije que me moví a Groninga todavía? Creo que no, pero me gusta mucha vivir en Groninga. :-) Es demasiado mejor que en Assen, claro.
    A veces leo sus historias, escribe muy bien! Escribe muy diferente que otras historias y muy divertido muchas veces también :-)

    Buena chica, los saludos de holanda (fría)!
    Que tengas un buen tiempo ayá en Málaga y que tengas una linda semana.
    Besitos y abrazos,

    Marieke

  • 08 Oktober 2008 - 07:50

    Brenda:

    Hola chica!

    Eindelijk effe een vrije ochtend gepland (die spruit is een dagje in warnsveld bij oma en opa paparazzi) om dat 'hilarische' dagboek van je te kunnen lezen! Sjonge wat een belevenissen!! Om te gieren!! Laatste bericht natuurlijk klote, (nogal zacht uitgedrukt) maarr.. je liefje is nu effe lekker bij je om je te troosten! Geniet van elkaar!! Heel veel succes met de spaanse lessen (I'm impressed), hou je haaks en hopen je nog gezellig te zien en spreken met de feestdagen en Holanda! Liefs Bren, Niek en Zoë XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

student | marketinggeek | infobees | dol op serendipity | taal is echt mijn ding |tomeloze energie | voeten in de klei, hoofd in de wolken | twitto ergo sum ;-)

Actief sinds 16 Juni 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 102704

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Honeymoon Indonesië: Bali, Lombok en Java

02 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Panama & Costa Rica

23 November 2012 - 01 Januari 2013

Nieuw-Zeeland

30 September 2011 - 05 November 2011

Peru en Bolivia

11 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Backpacktrip Maleisie & Singapore

01 September 2008 - 14 Februari 2009

Málaga Spanje, Erasmusstudent

19 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Summercourse Harvard, NY en Washington

18 Juni 2006 - 18 Augustus 2006

Cursus Zweeds Uppsala

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: